Zoek MDM

Bulletin

REMPROBLEEM OP OPEL ASTRA G VANAF BOUWJAAR 99

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15192 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: REMPROBLEEM OP OPEL ASTRA G VANAF BOUWJAAR 99
Als de voorste gekristalliseerd zijn, zit daar de schade. Wees voorzichtig, laat de rempomp controleren; die blijft hangen, maar vraag eerst of er een hulprempomp op zit, wat volgens mij niet het geval is. B)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15205 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: REMPROBLEEM OP OPEL ASTRA G VANAF BOUWJAAR 99
Zijn alle vier de wielen geremd of slechts één?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15220 door handmatig-mechanisch
BEDANKT VOOR HET ADVIES. IK HEB ALLES INGESTELD EN NAAR EEN MONTEUR GEBRACHT. HIJ HEEFT ME VERTELD DAT HET VAN DE REMPOMP, DE "HOOFDRIMMER", KAN KOMEN. DAT DE KEERRINGEN DIE ERIN ZITTEN, GEBROKEN ZIJN, DOOR HET OOK WELKE VEROORZAAKT IS DOOR DE ONTBINDING VAN DE VLOEISTOF DIE LANG NIET IS VERVERST OF DIE MET EEN ANDERE SOORT VLOEISTOF IS VERMENGD. MAAR DAT HIJ ER ZORGVULDIG NAAR MOET KIJKEN. EN OMDAT U ME HEEFT GEADVISEERD OM DIT SOORT DINGEN NIET TE DOEN, IS DAT DE VERZEKERING VAN DE AUTO EN WAT U ERIN HEEFT. HEEL ERG BEDANKT!!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15221 door handmatig-mechanisch
BEDANKT, IK HEB UW ADVIES OPGEVOLGD EN BEN ER MEE NAAR EEN WERKPLAATS GEBRACHT EN HET IS MOGELIJK ZOALS U ZEGT, DE REMPOMP IS IN SLECHTE STAAT ALS GEVOLG VAN DE VERBROKEN VLOEISTOF EN DE AFDICHTINGEN BINNENIN ZIJN GESCHAFT. BEDANKT!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15243 door handmatig-mechanisch
Oké, om te beginnen ben ik het niet eens met de andere forumleden. Als je het opstuurt om te laten repareren, is dat geen garantie dat ze het goed doen. Soms moet je het zelf doen. Je krijgt er wel geld voor. Wat het defect betreft, is het mij nog steeds niet duidelijk of het aan de voor- of achterkant ligt. Als het aan de achterkant ligt, zit de distributieklep vast en die moet vervangen worden. Deze klep verdeelt de vloeistof die van de pomp komt over het linker- of rechterwiel en regelt de druk zodat de wielen niet blokkeren. Als het de voorwielen zijn, moet je controleren of het aan de cilinders ligt of aan de elastieken. Je kunt dit doen als de banden vastzitten. Draai de ontluchter los en als de vloeistof er met druk uitkomt en de band loskomt, moet je de cilinders laten nakijken. Daarom moet alle remvloeistof periodiek vervangen worden en niet wanneer er een defect optreedt. Ik denk niet dat het aan de pomp ligt, want als de pomp kapot gaat, verliest hij druk en gaat het rempedaal helemaal naar beneden.