Zoek MDM

Bulletin

REMPROBLEEM OP OPEL ASTRA G VANAF BOUWJAAR 99

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15250 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: REMPROBLEEM OP OPEL ASTRA G VANAF BOUWJAAR 99
Het lijkt me dat je op zijn zachtst gezegd niet veel verstand hebt van mechanica. Wat je moet doen is ermee naar de monteur gaan en betalen wat er ook voor nodig is, want je mag niet met de remmen spelen en als je niet weet wat je doet, maak je alleen maar meer kapot dan je al hebt gedaan.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15264 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: REMPROBLEEM OP OPEL ASTRA G VANAF BOUWJAAR 99
Als ik me niet vergis, gebeurde er in deze auto dat de VERKEERDE remvloeistof op het circuit werd bijgevuld, waardoor de rubbers van de hoofdremcilinder afbraken.

Ten eerste, als je niet helemaal zeker weet wat je gaat aanraken van de veiligheidsuitrusting en geen "monteurvriend hebt om te verbranden", is de enige uitweg om naar de garage te gaan. Ten tweede "verdwijnt" remvloeistof niet spoorloos. Hiermee bedoel ik dat als je ooit een laag remvloeistofniveau ziet, maar binnen de MIN- en

MAX-limieten, JE NIET MOET BIJVULLEN!! Want het enige wat er gebeurt, is dat de vloeistof zich in de remklauwen bevindt door de natuurlijke slijtage van de remblokken.

In zo'n geval zal het openen van de remklauwen bij het vervangen van remblokken of -schijven en -blokken het vloeistofniveau terugbrengen naar het volledige niveau (MAX wanneer de remblokken nieuw zijn).

Als we bijvullen, bereiken we dat het remvloeistofreservoir overstroomt en de lak bij de hoofdremcilinder afbladdert.

NOG IETS!!! De remvloeistof in "normale" auto's is DOT 4 of DOT 5 remvloeistof volgens de DIN 1703-norm, van synthetische oorsprong en lichtgeel van kleur.

Sommige Citroëns gebruiken groene LHM-vloeistof van minerale oorsprong, en andere ATF Dexron II. Dit is een rode vloeistof van minerale oorsprong.

Zowel de groene als de rode vloeistof zijn volledig onverenigbaar met remvloeistof en worden alleen gebruikt in sommige modellen met centrale ophanging en remsystemen (Citroën, Mercedes, Audi...) en niet in al die merken.

Voor meer informatie kunt u altijd terecht bij de mensen in de auto-onderdelenwinkel. Dezelfde mensen die u de remblokken voor 55 euro verkochten, zouden moeten weten dat uw auto een bepaalde remvloeistof, een bepaalde antivries, een bepaalde olie, een bepaald filter... gebruikt. Dus, vraag het bij twijfel eerst; u bespaart veel geld.

Remvloeistof gaat gemiddeld twee jaar of 100.000 km mee, net als antivries voor motoren, al ken ik genoeg mensen die ook niet verversen... (wat er daarna gebeurt, is een persoonlijke kwestie). In principe gaat de vloeistof langer mee als je de remmen van je auto niet te zwaar belast, maar het is aan te raden om hem uiterlijk elke vier jaar te verversen.

Ik ga hier niet verder op in. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15280 door handmatig-mechanisch
Laten we eens kijken, het idee is om advies te geven en niet om te vechten. Houd er rekening mee dat de meeste mensen die vragen op het forum stellen, dit doen om te voorkomen dat ze in de werkplaats worden opgelicht en geen reparaties uitvoeren. Het is moeilijk om aan iemand die geen automonteur is uit te leggen hoe je een motor moet afstellen. Er is veel informatie die voor de een triviaal lijkt, maar voor mensen die het niet weten is het cruciaal. Remmen, ABS of erbac zijn extreem belangrijke systemen en daar kan of mag niet zonder voorbereiding aan worden ingegrepen. Als een forumlid vragen stelt en er op een antwoord wil reageren, komt dat omdat er informatie ontbreekt en niet omdat hij of zij te weinig ervaring heeft. Er wordt van hen verwacht dat ze preciezer antwoorden.

Zoals ik je hier al vertelde, gaat het om helpen en niet om vechten. Als een vraag veel verschillende antwoorden heeft, opent dat de zoekmogelijkheden en helpt dat meer. Want als het niet om het ene gaat, kan het wel om het andere gaan en dan verspilt de vrager niet zoveel tijd door het nog een keer te vragen.

Het heeft geen zin voor de mensen die de vraag stellen om onderling te discussiëren en te zeggen dat wat ze zeggen niet klopt, want een fout die ze niet hebben gemaakt, kan verschillende oorzaken hebben. Dus, voor Jose Juan en Gonza, kalmeer en laten we hier rustig naar kijken. Ik benadruk dat het niet om ruzie gaat, maar om jullie te helpen. Veel succes en vriendelijke groeten. Vrede aan allen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15281 door handmatig-mechanisch
Hé, hou op met vechten. Wie er ook gelijk heeft, raad eens wie? :woohoo:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15293 door handmatig-mechanisch
Laten we eens kijken, vrienden. Ik denk dat we allemaal beginnen zonder enige mechanische kennis, zelfs met veel monteurs. Maar als we dingen niet onder de knie krijgen, wanneer gaan we het dan leren? We zullen altijd wachten tot iemand het probleem komt oplossen. Nu gaat het erom te besparen of in ieder geval te betalen wat redelijk is. Maar als wij, de eigenaren, geen flauw benul hebben van wat monteurs zijn, dan worden we blootgesteld aan bedrog en misbruik door gewetenloze mensen. We moeten autodidact zijn. Als we het niet weten, vragen we het, als we het niet weten, onderzoeken we het. Als je auto kapot is, proberen we hem te repareren. En als hij het niet doet, breng je hem naar je monteur. Maar ondertussen heb je wel iets geleerd. Wat denk je?