Zoek MDM

Bulletin

volledig zwarte Cosrsa Evolution bougies

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 week geleden #15152 door handmatig-mechanisch
Cosrsa Evolution volledig zwarte bougies. Uitgegeven door manual-mecanica.
Hallo collega's, ik werk veel met brandstofinjectie, maar ik heb een probleem met een Corsa Evolution. De bougies zijn zwart van de brandstof. De auto is uitgelezen en gaf geen foutcodes aan. De sensorwaarden (MAP) zijn in orde en ik heb de injectoren ook verlaagd om ze schoon te maken en te controleren en ze zijn in goede staat. Mijn vraag is welke andere sensor ik in de zwarte bougies moet plaatsen, want ik heb alles al gedaan en het probleem blijft bestaan. Alvast bedankt, ik hoop op uw snelle medewerking.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 week geleden #15154 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Cosrsa Evolution volledig zwarte bougies
Hallo vriend, controleer of de temperatuursensor binnen de parameters valt en of de klep van de tank niet open blijft staan. Laat ons weten wat je ontdekt hebt. Met vriendelijke groet. :cheer:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 week geleden #15164 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Cosrsa Evolution volledig zwarte bougies
alle sensoren, maar het meest waarschijnlijk is dat er een probleem is met de lambdasonde en de temperatuursensor. Controleer deze, het meest waarschijnlijk is dat ze buiten bereik zijn. Dit zijn de twee meest voorkomende sensoren bij de Corsa en zoals Jal zegt, zijn de temperatuursensoren in Chevrolets met een Bosch-systeem de directe boosdoeners.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 week geleden #15245 door handmatig-mechanisch
Begin eerst met de simpelste en gemakkelijkste manier: controleer je bougiekabels, want een kabel die niet goed werkt, veroorzaakt veel rook. Soms zijn de meest ingewikkelde storingen het makkelijkst te verhelpen. Laat ons weten hoe het gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 5 dagen geleden #15351 door handmatig-mechanisch
Ik ben het ermee eens dat het de lambdasonde zou kunnen zijn. Iets soortgelijks overkwam mij ook en het vreemde was dat de scanner het niet aangaf, maar toen ik de datalijn controleerde, bleek die sensor buiten bereik te zijn. Ik heb hem vervangen en de auto functioneerde weer normaal.