Zoek MDM

Bulletin

Kia Avella III heeft problemen - Ik heb advies nodig.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 week geleden #15138 door handmatig-mechanisch
Kia Avella III met problemen - advies nodig Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Kia Avella II en hij maakt al een tijdje een hard piepend geluid als ik hem start. Dit geluid verdwijnt geleidelijk zodra hij warm wordt (20 minuten). Dit geluid hoor ik wanneer ik de koppeling intrap en schakel, het is aanhoudend en hoog. Ik heb ook gemerkt dat hij na meer dan een uur rijden minder sterk wordt, bijna tot het punt dat hij lijkt te stoppen. Maar als ik gas geef, herstelt hij zich, maar blijft hij dezelfde storing houden. Hij verliest veel vermogen en ik moet stoppen. Kan iemand me vertellen wat dit zou kunnen zijn, zodat ik hem naar een monteur kan brengen zonder dat het me meer kost?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 week geleden #15139 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kia Avella III met problemen - advies nodig
Hallo, het zou een koppelingsprobleem kunnen zijn. Het druklager is mogelijk vastgelopen. Uiteraard is de hele plaat al open, dus er zit niets anders op dan de oude weg te gooien en een nieuwe koppelingsset te plaatsen. Groeten, ik hoop dat dit nuttig is geweest en laat me weten of dit het was. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 week geleden #15163 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kia Avella III met problemen - advies nodig
Het is waar wat Crashz zegt, het is een probleem met de doos, als er geen kracht op staat slipt de schijf, en het piepen bij het indrukken van de ie, is een onmiskenbaar symptoom van een storing in dit systeem, zoek naar een lager of pers, laat de doos zakken en plaats een nieuwe complete set, het is niet goedkoop maar het is noodzakelijk, verander niets, want later moet je de doos weer laten zakken