Zoek MDM

Bulletin

Bougiekalibratie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15128 door handmatig-mechanisch
Bougie-opening Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, medelezers van monteurshandleidingen, ik heb een vraag voor jullie. Ik heb net een Fiesta First uit 2007 met een 1.6-motor gekocht en ik wil hem laten reviseren. De vraag is: wat is de juiste bougieopening om optimale prestaties en vermogen te garanderen? Alvast bedankt voor het starten van deze rubriek en bedankt voor jullie hulp. Met vriendelijke groet, allemaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15135 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Bougiekalibratie
Bougies worden over het algemeen af fabriek gekalibreerd geleverd. Als u ze 0,40 mm tussen de elektroden wilt geven, kunt u dat doen. Wilt u betere prestaties, gebruik dan bougies met 3 of 4 elektroden. Deze zijn uiteraard iets duurder, maar ze zijn veel beter. Groeten, ik hoop dat dit nuttig was.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15159 door handmatig-mechanisch
voor de fiesta is de kalibratie 1,3 mm, 0,40 mmm is heel weinig, bijna gekarteld, en plaats alleen bougies met één elektrode, niet twee of drie, die prestaties kloppen niet, hoewel ze bekend staan als bougies met hoge prestaties, in werkelijkheid zijn ze niet erg praktisch, er zijn namelijk voertuigen die als je tweepunts bougies plaatst niet starten, hun weerstand is groter en ze hebben geen goede elektrische geleiding als het ontstekingssysteem niet krachtig is, bedenk nu dat de bougies, wat ze ook zijn, slechts één vonk geven, die met twee, 3 of 4 zijn hetzelfde, slechts één vonk, alleen hebben ze meer paden om te springen, veel succes en groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15247 door handmatig-mechanisch
Bougies zijn "niet" fabrieksmatig beveiligd, aangezien één type bougie geschikt is voor meerdere soorten voertuigen van verschillende merken. Ik raad u aan de handleiding van uw auto te raadplegen of de Bosch-bougiecatalogus van internet te downloaden. U vindt de bougieopening voor bijna alle bekende voertuigen vanaf de jaren 80. Wilt u bougies met twee, drie of vier elektroden gebruiken, dan is dat mogelijk. De vonkkracht van uw voertuig heeft daar niets mee te maken. Het verschil is dat deze bougies langer meegaan, omdat de vonk naar het dichtstbijzijnde punt gaat. Bougies met vier elektroden gaan daarom langer mee dan bougies met één elektrode. Hun weerstand is niet groter, omdat de vonk de kortste weg zoekt, en met vier elektroden heeft de vonk meer mogelijkheden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15249 door handmatig-mechanisch
Als u nieuwe bougies plaatst, is de elektrode afgesteld in de fabriek. Ga hier niet mee rommelen, want dat maakt het alleen maar ingewikkelder.