Zoek MDM

Bulletin

HILUX 2006 2.5 START NIET.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #15079 door handmatig-mechanisch
2006 HILUX 2.5 START NIET. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een probleem met een Hilux 2.5 diesel uit 2006. De motorkarakteristiek is 2kd-ftv. Hij wil niet starten met de normale startmethode. Om hem te starten, moet ik de startmotor draaien en de cilinder in het dieseloliefilter indrukken door te pompen totdat hij moeizaam start. Als hij dat wel doet, moet ik het toerental boven de 2000 tpm houden, want anders slaat hij af en moet ik dezelfde procedure volgen om hem weer te laten starten. Ik heb de scanner erop gezet en hij gaf geen foutmeldingen, maar hij meldde wel realtime een hoge brandstofdruk bij het starten zonder aan te slaan. Nou, ik heb zo'n storing al opgelost en het ging om een spanningsval in het contactslot, maar in dit geval heeft hij die spanning wel en is de storing hetzelfde. Daarom heb ik het PCM-schema nodig. Als iemand dat heeft, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 week geleden #15116 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HILUX 2006 2.5 START NIET.
Als hij elektronische common-railinspuiting heeft, zouden het je injectoren kunnen zijn. Volgens mij injecteren ze namelijk 10% van de brandstof tijdens de compressieslag en de rest terwijl ik rij. Dat is het geval bij een Hyundai Accent diesel, en in de buurt waar ik woon, gebeurt dit regelmatig met de befaamde common-rail vanwege de slechte kwaliteit van de diesel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 week geleden #15125 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank, maar ik heb vanochtend de vier injectoren vervangen en het is nog steeds hetzelfde. Ik ben er bijna zeker van dat er een spanningsverlies is in de PCM, maar ik heb het schema niet en dat is wat ik niet kan vinden. Hoe dan ook, bedankt voor je reactie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 week geleden #15133 door handmatig-mechanisch
Hoi, ik heb het PCM-schema niet. Maar ik denk niet dat dat je probleem is.
Let op: je moet een luchtinlaat hebben, mogelijk via de O-ring van het brandstoffilter. Daarom start hij alleen als hij gevoed wordt door de opvoerpomp, die de lucht via de retourleiding naar buiten perst.
Dat is mijn idee. Ik hoop dat het helpt! Probeer het en laat het me dan weten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 week geleden #15134 door handmatig-mechanisch
Oké, ik ga dat morgen proberen en kom er dan op terug. Hartelijk dank voor je reactie.