Zoek MDM

Bulletin

Koudstartproblemen bij een Corsa uit 2004.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15078 door handmatig-mechanisch
Koude start mislukt op Corsa uit 2004. Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen, vrienden!

Ik heb besloten een Corsa automaat uit 2004 te kopen. Alles werkte prima toen ik hem probeerde. De volgende ochtend, toen de auto koud was, was het echter moeilijk om het stationair toerental te handhaven. Ik moest het gaspedaal intrappen en het tot boven de 2000 tpm krijgen, en dat minstens 5 minuten vasthouden, of tot de motor op temperatuur was, zodat hij niet afsloeg. Daarna stabiliseerde het zich; dat wil zeggen, ik liet het gas los en de auto bereikte 1000 tpm, wat het stationair toerental is.

Ik stel uw mening of suggesties over de oorzaak van dit probleem op prijs. GROETEN!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15108 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Koude start mislukt in Corsa 2004.
Als er zo'n storing optreedt, en dat gebeurt meestal bij een koude start, is het meestal een storing in de temperatuursensor. Dat komt het vaakst voor. De motor heeft de neiging om te stikken door een tekort of teveel aan brandstof. U kunt dit meten met een tester, of vervangen, of scannen om te zien welke temperatuur de sensor naar de ECU stuurt. Ik denk dat dit het eerste is wat u moet controleren. Het is geen duur reserveonderdeel, het kost ongeveer 12.000 Chileense pesos. Controleer het en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15526 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Koude start mislukt in Corsa 2004.
Goedemorgen, vrienden. Er bleek een probleem te zijn met de injectoren, die schoongemaakt moesten worden. Nou, dat is wat de scan bij een garage aangaf.
Bedankt voor jullie hulp! Met vriendelijke groet!