Zoek MDM

Bulletin

Stationair draaien probleem Neon 2005 SXT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15069 door handmatig-mechanisch
2005 Neon SXT stationair probleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik vertel je al een paar maanden over mijn martelaarschap. Ik heb veel berichten gelezen en het lijkt erop dat niemand de stationair draaiende problemen met de Neon heeft opgelost, of als ze dat wel hebben gedaan, dan hebben ze niet gezegd hoe. Mijn auto is een NEON SXT uit 2005 (automaat) met 55.000 km op de teller.

Samengevat is dit de situatie:

de auto gedraagt zich uitstekend tijdens het rijden. Bij het stoppen (bij een stopbord of bij het parkeren) zakt het toerental naar 600 tpm en begint hij te trillen. Om dit te stoppen, moet ik het toerental verhogen tot ongeveer 750 of 800 tpm. Hiervoor moet ik een beetje gas geven of de auto in N zetten en weer terug naar D. Als ik de airconditioning aan heb, blijft hij altijd tussen 750 en 800 tpm en trilt hij dus niet met de airconditioning aan bij het stoppen.

De bougies en kabels (Mopar) zijn vervangen, samen met een luchtfilter, reiniging van de injectoren, vervanging van de olie en het oliefilter, en afstelling van de distributieketting.
Alle drie de motorsteunen en de transmissiesteun zijn vervangen.

De computer geeft geen foutcode; hij is gloednieuw van de dealer.

Ik heb de IAC-klep vervangen door een gloednieuwe van de dealer.

Ik hoop dat iemand die hetzelfde probleem heeft gehad of weet hoe dit te verhelpen, de oplossing voor dit probleem met me deelt. Ik kan het niet vinden, hoe hard ik ook zoek. Met vriendelijke groet...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15105 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stationair draaiende motor Neon SXT 2005
Is je stationair toerental altijd zo laag, koud en warm? Je zou kunnen proberen wat meer lucht door te laten om het lage toerental goed te regelen. Het kan ook zijn dat het gasklephuis vuil is, in welk geval je het gewoon moet schoonmaken en de IAC op een testbank moet proberen te regelen (als het een BOCSH of Magneti Marelli-type is). Als dit allemaal niet werkt, kun je proberen om het gaspedaal iets te versnellen met de schroef die het gaspedaal regelt (als die er is). Laat ons weten hoe het gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden - 15 jaar 2 maanden geleden #15113 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stationair draaiende motor Neon SXT 2005
Het stationair toerental daalt meestal na ongeveer 10 minuten gebruik. Als het koud is, bereikt het 1000 tpm, en als ik stop, trilt of daalt het niet zo sterk. Het daalt pas na een korte rit. De IAC-klep is nieuw, ik heb hem op toeren laten draaien om te voorkomen dat hij trilde, maar een week later ging het motorstoringslampje branden, wat duidde op een probleem met de IAC-klep (ik neem aan omdat ik hem had afgesteld). Dus kocht ik de klep bij de dealer en ze hebben hem meteen vervangen.
Ik ga proberen het gasklephuis schoon te maken en de TPS en de bobine te controleren. Ik laat je weten hoe het resultaat was. Met vriendelijke groet...
Laatste editie: 15 jaar 2 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #16601 door handmatig-mechanisch
Hé, ik heb goed nieuws! Het is bijna voor 90% opgelost, om het zo te zeggen (omdat het soms voelt alsof hij naar 600 wil, maar dat doet hij niet, hij blijft hoog, dus ik hoop dat het beter wordt met het schoonmaken van het gasklephuis, want dat heb ik nog niet gedaan), want het is voelbaar, maar heel licht. Er is iets gedaan aan de gaskabel, omdat ze me vertelden dat die wat los zat, en daarnaast is de software van de computer geüpdatet. Deze twee dingen zijn bij de dealer gedaan en het kostte me $ 672,80 inclusief btw (mocht je het interesseren). De reden dat ik besloot de PCM te updaten, is omdat in hetzelfde bericht werd aanbevolen om het gasklephuis schoon te maken, en ik was van plan om dat zelf te doen. Dus, tijdens mijn zoektocht naar hoe je dat moest doen, kwam ik dit bericht tegen:

www.neonracingteam.com/foro/neon-2da-gen...pm-en-ocaciones.html

van iemand met hetzelfde probleem en met andere details over hoe je het lage stationair toerental tijdelijk kunt verhelpen. Ik hoop dat dit anderen helpt die hetzelfde probleem hebben. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden - 15 jaar 3 weken geleden #16607 door handmatig-mechanisch
Ik heb het opgelost door de ECU van de auto te resetten met de scanner, maar ze moeten dan wel zien dat er geen lucht meer wordt aangezogen sinds je de IAC-klep hebt vervangen. Een andere oplossing is om het chassis en de aarding van de motor te controleren. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 15 jaar 3 weken geleden door .