Zoek MDM

Bulletin

Ik heb een diagram nodig

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #15037 door handmatig-mechanisch
Ik heb een diagram nodig Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal.
Ik heb een probleem met een Toyota Hylux uit 2008. Als hij koud is, klinkt hij hees. Het duurt ongeveer 1 minuut voordat hij weer normaal stationair draait.
Kan iemand me de common-rail injectie en het elektrische schema geven?:lol:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #15056 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb een diagram nodig
Het beste wat je nu kunt doen, is controleren of er foutcodes in de ECU zijn opgeslagen. Als de motor hees klinkt, betekent dit dat de diesel te vroeg in de motor komt of dat de verneveling slecht is.

Bij commonrailsystemen is het erg moeilijk om een slechte verneveling te hebben vanwege de druk waarmee ze werken (zelfs tijdens het starten vernevelen ze zeer goed).

Het kan dus zijn dat de nokkenassensor defect is, of dat de distributieriem los zit, of dat deze, als je hem hebt vervangen, te strak staat.

De temperatuursensoren van de motor en de dieselmotor kunnen ook een factor zijn, aangezien de ECU deze informatie gebruikt om de exacte hoeveelheid diesel per cyclus te bepalen en af te geven.

Daarom denk ik dat het eerste wat je moet doen, is de diagnose uitvoeren en de werkelijke waarden controleren waarmee de ECU werkt en of er al dan niet opgeslagen foutcodes zijn.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.