Zoek MDM

Bulletin

Breuk in de distributieriem op R-21

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15088 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Breuk van de distributieriem op R-21
Vriend, het beste wat je kunt doen is de distributieriem monteren, de distributieriem en verdeler goed afstellen en hem vervolgens handmatig draaien om te controleren op vastlopen. Zodra je zeker weet dat hij los zit, kun je hem starten om de werking te controleren. Ik wens je succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15109 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Breuk van de distributieriem op R-21
Als je de riem erop zet met de timing correct ingesteld en je test hem, gebeurt er niets als hij goed is afgesteld. Je draait hem nu altijd met de hand ongeveer twee slagen om er zeker van te zijn dat de kleppen elkaar niet raken. In het ergste geval, als de kleppen krom zijn, zal de stationairloop onregelmatig zijn. Je kunt de poelie met geduld en behendigheid losmaken, zoals je zegt, maar het kan wel en je hoeft de motor er niet uit te halen. Ik ga op zoek naar het timingdiagram, maar de autodata is op deze computer gedeconfigureerd, dus ik zal het bij de computer op het werk ophalen en naar je sturen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15121 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank.

Zodra ik het diagram dat je noemde heb ontvangen, ga ik aan de slag.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15161 door handmatig-mechanisch
Hier komt het. Als je het niet kunt zien, stuur me dan je e-mail via

Bijgevoegd bestand:

Bestandsnaam: distrib_r_21.doc
Bestandsgrootte: 157 KB

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15251 door handmatig-mechanisch
Zoals u al heeft gehoord, moet u eerst een nieuwe riem monteren en de distributieriem goed afstellen. Probeer de auto te starten en kijk of de kleppen beschadigd zijn. Als dat zo is, verwijder dan de cilinderkop.