Zoek MDM

Bulletin

Breuk in de distributieriem op R-21

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16303 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Breuk van de distributieriem op R-21
Hallo vrienden:

ik heb jullie advies opgevolgd en de distributieriem gemonteerd, de timing op de juiste positie gezet en, met de motor uit, gecontroleerd of hij de kleppen niet raakte.

Toen ik de motor probeerde te starten, maakte hij een "iets kapot"-geluid (ik vermoed minstens één klep), dus ik zal geduld moeten hebben en de cilinderkop moeten verwijderen.

Kan iemand me helpen deze correct te verwijderen? Kunt u me vertellen in welke volgorde ik de bouten moet verwijderen om vervorming te voorkomen? Zijn er nog andere belangrijke dingen waar ik op moet letten?

Kunt u me ook vertellen welke stappen ik moet volgen om de kapotte klep(pen) te verwijderen?

Zoals altijd, alvast bedankt voor uw hulp.

Met vriendelijke groet

:droog:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16315 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Breuk van de distributieriem op R-21
Om de bouten van de cilinderkop te verwijderen hoeft u ze alleen maar los te draaien. Het vastdraaien heeft een vaste volgorde. Nu moet u het uitlaatspruitstuk verwijderen. Het inlaatspruitstuk komt samen met de cilinderkop naar buiten. Wat de kleppen betreft, is het beter om dat te laten doen dan het zelf te doen. Het verwijderen ervan is gemakkelijk, maar het plaatsen en klaren ervan is wat ingewikkeld en vervelend.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.