Zoek MDM

Bulletin

Breuk in de distributieriem op R-21

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15014 door handmatig-mechanisch
Breuk van de distributieriem op R-21 Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een R-21 Manager, en laatst ging die kapot toen de distributieriem brak tijdens het rijden.

Kan iemand mij vertellen of de motor (klepkoppen en cilinders) beschadigd is? Of is het mogelijk dat de motor de cilinders en kleppen niet raakt als de distributieriem breekt?

Als de motor niet beschadigd is, kan iemand mij dan vertellen hoe ik de juiste positie van de verschillende tandwielen kan vinden om de distributieriem af te stellen?

Alvast bedankt.

Mikelxabier

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15025 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Breuk van de distributieriem op R-21
Om u goed te kunnen adviseren, hebben we meer informatie over uw voertuig nodig.
De kans is echter groot dat het voertuig is aangereden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15046 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Breuk van de distributieriem op R-21
Het is waar dat bij dat model de kleppen vrijwel direct sloegen. Als u ons het modeljaar, de cilinderinhoud en het brandstofverbruik doorgeeft, kunnen we u helpen met de installatie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15067 door handmatig-mechanisch
:onzeker: Hallo allemaal.

Allereerst bedankt voor jullie hulp.

Ik wil jullie graag laten weten dat ik de volgende test heb uitgevoerd op de R-21: met de eerste cilinder dicht bij de cilinderkop (ik heb de bougie verwijderd en omhoog bewogen, terwijl ik de motor met de hand draaide), draaide ik de nokkenas en inderdaad raakten de kleppen de cilinder toen de as werd bewogen. De

informatie die u vroeg, was als volgt:

Bouwjaar (volgens het gegevensblad van de auto): januari 1993.
Model: R-21 GTS
Cilinderinhoud: 1.721 cm3
Brandstof: benzine.

Denkt u dat het een slecht idee is om de distributieriem te proberen te monteren en te kijken of de auto werkt, of moet ik eerst de motor controleren op schade? Ik vraag dit omdat dit laatste inhoudt dat de cilinderkop moet worden verwijderd, met alles wat daarbij komt kijken.

Aan de andere kant zie ik dat ik voor het monteren van de distributieriem de krukaspoelie moet losmaken, waardoor ik daar heel weinig werkruimte heb. Is het nodig om de motor te verwijderen, of kan dat met geduld en vaardigheid (of speciaal gereedschap)?

Nogmaals bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15082 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, monteer de nieuwe riem en start de motor. Je zult merken of je hem uit elkaar moet halen om hem te repareren. Veel succes en groeten. :)