Zoek MDM

Bulletin

Mijn dieseltruck heeft geen vermogen meer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #15000 door handmatig-mechanisch
Mijn dieseltruck heeft geen vermogen meer. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik vraag om uw hulp. Tijdens mijn reis begon mijn Chevrolet Luv Worktruck met een Isuzu 2.8 dieselmotor geleidelijk aan vermogen te verliezen. Hij accelereerde even, zakte dan in toeren en viel dan stil. Hij startte opnieuw, schakelde door naar de eerste versnelling, dan naar de tweede, en haalde nooit de derde versnelling, waardoor hij óf afsloeg, óf ik moest maximaal 20 tot 30 km/u rijden. Ik heb het oliefilter gecontroleerd om te zien of het verstopt was, de slangen, het luchtfilter, maar niets. Ik heb uw hulp nodig, en als iemand de handleiding heeft om de brandstofinjectiepomp te verwijderen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #15029 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn dieseltruck heeft geen vermogen meer
Voordat u de brandstofinspuitpomp verwijdert, kunt u proberen brandstof extern naar het normale brandstofsysteem van de auto te voeren.

Met behulp van een 5-liter jerrycan, twee slangen en een lamp of elektrische pomp kunt u controleren of het probleem bij de pomp of de brandstofleiding ligt. Soms kan er, zelfs als het brandstoffilter schoon is, lucht in de brandstof komen door een lekke slang. Het brandstofsysteem werkt op vacuüm, waardoor de brandstof moeilijk kan ontsnappen, maar er gemakkelijk luchtbellen kunnen ontstaan.

Een ander probleem is dat de aanzuigslang van de tank verstopt is, wat betekent dat er niet genoeg brandstofstroom is om de auto op normale snelheid te laten rijden. Er is alleen voldoende diesel om hem te laten draaien, en soms zelfs niet.

Als de auto met behulp van de jerrycan en de slangen goed rijdt en vermogen heeft, ligt het probleem bij de brandstoftoevoerleiding.

Als dit echter niet werkt, moet de brandstofinspuitpomp worden verwijderd.

Met vriendelijke groet. En probeer eerst het gemakkelijkste, wat bijna altijd de meest waarschijnlijke is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #15064 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn dieseltruck heeft geen vermogen meer
Hallo, op basis van wat ik heb gelezen en wat ik weet over diesel, zou ik durven zeggen dat het vijf dingen kunnen zijn. De makkelijkste is om het oliefilter zonder mankeren te vervangen, de oliepomp van de brandstoftank die defect is, verstopping in het brandstofsysteem, lucht in de brandstofleidingen en de laatste, die erg vergezocht is, is dat er soms bij de olie-inlaat van de brandstofinspuitpompen een soort microfilters verstopt raken (ze lijken erg op het waterinlaatsysteem van wasmachines, om te voorkomen dat er kalkaanslag doorheen komt).
P.S.: als het luchtfilter verstopt of verzadigd is, verliest de vrachtwagen ook vermogen.
Ik hoop dat deze informatie nuttig is.
Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 week geleden #15094 door handmatig-mechanisch
Bedankt, Karma. Ik heb de 5-liter gasflestest uitgevoerd en had geen problemen. De acceleratie bleef behouden en de motor sloeg niet af. Ik heb de brandstoftank verwijderd en schoongemaakt. Ik heb ook perslucht in de brandstofleiding tussen het filter en de tank geblazen. Toen ik echter alles weer aansloot, bleef de acceleratie niet behouden en sloeg hij af. Uiteindelijk heb ik vandaag een nieuwe brandstofslang gekocht en ga ik deze proberen zonder de originele leiding te doorboren. Ik laat je later weten hoe het ging.
Met vriendelijke groet,
Jorge