Zoek MDM

Bulletin

Verschil tussen starters met 9 en 11 tanden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #14967 door handmatig-mechanisch
starters met 9 en 11 tanden
Hallo! Ik wil graag weten wat het verschil is tussen de twee startmotoren (9 en 11 tanden). Welke is het meest geschikt voor een Peugeot 1.9 dieselmotor?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #14984 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Verschil tussen 9- en 11-tands starters
Het hangt ervan af of je de 11-eleven of de 9-nine hebt, er is niet veel meer. Over het algemeen past de nieuwe niet in de 11 en vice versa. Dit hangt af van de fabrikant, maar gebruik de meegeleverde versie, anders gaat hij niet lang mee, als hij überhaupt werkt, omdat de toonhoogte niet overeenkomt met die van de zanger. Simpel gezegd: je kunt geen 11 gebruiken als het een negen is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #14991 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Verschil tussen 9- en 11-tands starters
De tandafstand op de kroon is niet gelijk bij een 9-tands rondsel en een 11-tands rondsel. Als je bij het starten niet de juiste tandafstand gebruikt, zal het rondsel de kroon krassen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #15011 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #15012 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord. Het punt is dat ik niet weet wat voor soort starter er in zit... niemand kan me precies vertellen welke werkt. Is er een tabel of methode die me kan vertellen welke werkt, afhankelijk van het kroonwiel van de motor?