Zoek MDM

Bulletin

Astra die geen vermogen heeft en niet op toeren komt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14935 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedemiddag. Ik heb een Opel Astra 1.6 16V. Op een dag parkeerde ik hem in de garage en de volgende dag, toen ik hem eruit haalde, had hij geen vermogen meer en kwam het toerental niet boven de 3000 tpm uit. Ik heb de flexibele uitlaatpijp vervangen, die kapot was, maar de auto loopt nog steeds niet goed. Weet iemand wat dit probleem zou kunnen zijn, aangezien er geen waarschuwingslampjes branden? Zou het kunnen dat de distributieriem een ​​tandje is overgeslagen?
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14940 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Astra die vermogen mist en niet op toeren komt
Hallo.

Ik heb een Cavalier Z24 en hetzelfde is mij ook een keer overkomen; het bleek de ontstekingsmodule te zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14942 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Astra die vermogen mist en niet op toeren komt
Het is niet de distributieriem, want dan zou de auto helemaal niet starten.

Als de motor niet boven de 3000 toeren per minuut komt, komt dat doordat hij in een "verslechterde zone" zit, wat betekent dat hij wordt beperkt door een storing in de elektronica van de motor.

Zelfs als het motorstoringslampje niet brandt, kan er een foutcode in de ECU zijn opgeslagen (het is een intermitterende storing).

Probeer de accu van de auto los te koppelen en deze een nacht los te laten staan. Sluit de accu de volgende dag weer aan. Hoewel je de radio en de elektrische ramen opnieuw moet programmeren, zou de auto dan weer moeten werken zoals voorheen.

Als de storing niet aanhoudt, zal het loskoppelen van de accu de ECU "thuis" resetten en de foutcodes wissen. Het nadeel is dat we op deze manier niet weten wat de foutcode was en ook niet of deze terugkomt.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14971 door handmatig-mechanisch
Als tip: draai de centrale bout van de schokdemper nog eens goed vast. Als deze niet met het juiste koppel is vastgedraaid, wordt de ontstekingstijd te laat afgesteld en verliest de auto vermogen; je moet de motor tot ongeveer 3000 toeren per minuut laten draaien om ook maar een beetje in beweging te komen. Draai hem vast en probeer het opnieuw.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #15010 door handmatig-mechanisch
Het zijn hoogstwaarschijnlijk de bobines of de injectoren; dat is mij ook overkomen met een auto die ik had, controleer dat even.