Zoek MDM

Bulletin

Astra die geen vermogen heeft en niet op toeren komt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14935 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedemiddag. Ik heb een 1,6-liter 16V Opel Astra. Ik heb hem een dag in de garage laten staan en de volgende dag heb ik hem eruit gehaald. Hij had helemaal geen vermogen en kwam niet boven de 3000 tpm. Ik heb de kapotte uitlaatslang vervangen, maar de auto loopt nog steeds niet goed. Weet iemand wat dit probleem zou kunnen zijn, aangezien er geen foutmeldingen worden weergegeven? Zou het kunnen dat de distributieriem een tandje overslaat?
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14940 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Astra die geen vermogen heeft en niet op toeren komt
Hallo.

Ik heb een Cavalier Z24. Mij is hetzelfde overkomen, en het was de ontstekingsmodule.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14942 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Astra die geen vermogen heeft en niet op toeren komt
Het ligt niet aan de distributieriem, want die startte helemaal niet.

Als de motor niet boven de 3000 tpm komt, komt dat doordat hij in het "verslechterde bereik" zit, oftewel, beperkt door een storing in de elektronica van de motor.

Zelfs als het storingslampje niet brandt, is er een code opgeslagen in de ECU (een sporadische storing).

Probeer de accu los te koppelen en hem een nacht zo te laten staan. Sluit hem de volgende dag weer aan. Hoewel u dan de radio en de elektrische ramen opnieuw moet programmeren, werkt de auto mogelijk weer zoals voorheen.

Als de storing niet hardnekkig is, heeft het loskoppelen van de accu een "zelfgemaakte" reset van de ECU uitgevoerd en daarmee het storingsgeheugen gewist. Het nadeel is dat we op deze manier niet weten wat de foutcode was en ook niet of deze opnieuw zal verschijnen.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #14971 door handmatig-mechanisch
Als tip zou ik je willen meegeven om de centrale bout van de demper opnieuw aan te draaien als ze niet het juiste koppel hebben; ze vertragen de ontsteking en de auto heeft geen vermogen. Je moet dan overaccelereren tot ongeveer 3000 om hem iets te laten bewegen, draai hem dan vast en test.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #15010 door handmatig-mechanisch
Het zijn waarschijnlijk de bobines of de injectoren. Dat is wat mij overkwam met een exemplaar dat ik had. Controleer het.