Zoek MDM

Bulletin

Olieverbruik in Renault Kangoo 1.9d

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14916 door handmatig-mechanisch
Olieverbruik in Renault Kangoo 1.9d Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik wil graag weten of iemand me hiermee kan helpen. Mijn Kangoo 1.9d uit 2001 verbruikt 1 liter olie per 400 km. De dop is vervangen door nieuwe kleppen en keerringen, maar hij verbruikt nog steeds brandstof. Hij rookt of lekt niet en de cilinders werken naar behoren. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14925 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Olieverbruik in een Renault Kangoo 1.9d
Hoi Sergio, het deksel is grondig gerepareerd. Hebben ze de klepgeleiders vervangen? Vertel ons meer, dan kunnen we je helpen. Met vriendelijke groet. :cheer:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14929 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Olieverbruik in een Renault Kangoo 1.9d
HET DEKSEL, DE KLEPPEN EN DE GELEIDERS ZIJN ALLEMAAL NIEUW, ER IS NIETS GEREPAREERD. DANK U WEL

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14943 door handmatig-mechanisch
Soms produceren dieselmotoren nauwelijks rook bij het verbranden van olie (afhankelijk van hoeveel olie er in de cilinders zit en de beschikbare lucht op dat moment).

Wat ik probeer te zeggen, is dat als je al een cilinderkopreparatie hebt uitgevoerd, het me verbaast dat je niet eerst een compressiemeting in de cilinders hebt uitgevoerd om te zien of er gescheurde of vastgelopen zuigerveren zijn.

Bovendien is het met de cilinderkop verwijderd bijna moeiteloos om het carter te openen en de zuigers van bovenaf te verwijderen, al is het maar om even te kijken. Nu zul je de cilinderkop weer moeten optillen om iets te controleren wat we "niet zeker weten".

Met vriendelijke groet, en sorry dat ik je stoor...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #15006 door handmatig-mechanisch
Je moet de compressie meten, mijn vriend, en dat is veel voor een F8Q... die motor verliest alleen veel door de klepseals en de achterste halsafdichtingen.