Het geluid dat u noemt, kan twee oorzaken hebben:
1. De injectiepomp is mogelijk niet goed afgesteld, of beter gezegd, te ver vooruit geschoven, waardoor de diesel te vroeg wordt ingespoten en de drijfstang hard tegen de krukas slaat (een metaalachtig geratel, vergelijkbaar met wanneer u ether in een motor giet).
2. De drijfstangbussen kunnen verbrijzeld zijn door een gebrek aan olie of door slijtage, waardoor de drijfstang direct tegen de krukastap slaat.
Ik denk niet dat het het laatste is, want volgens wat u zegt, hebt u de motor volledig gereviseerd en ik neem aan dat u nieuwe bussen hebt geplaatst.
Dus ik denk dat u de distributieriemkap moet openen en ervoor moet zorgen dat alle markeringen op hun plaats zitten.
De klepspeling van die motor is 0,10 mm/m bij de inlaat en 0,15 mm/m bij de uitlaat.
De klepstoters kunnen op twee manieren worden gedaan: je kunt de kruising of overlapping van de 4e cilinder gebruiken om de 1e te maken, dan de 2e om de 3e te maken, dan de 1e om de 4e te maken, en ten slotte de 3e om de 2e te maken.
Of je kunt het gemakkelijker doen door de 1e op compressie te zetten en het volledig AD/ES te doen, de 3e alleen AD, en de 2e alleen op ES, en je zult de 4e niet kunnen doen omdat beide kleppen zijn ingedrukt.
Dan draai je de motor om, zet je de 4e op compressie en doe je de resterende kleppen, dat wil zeggen, de 4e volledig AD/ES, de 3e alleen ES, de 2e alleen AD, en de 1e is klaar en zal ook beide kleppen ingedrukt hebben.
Het lijkt een tongbreker...
Vraag in ieder geval naar de handleiding in de daarvoor bestemde ruimte op dit forum.
Met vriendelijke groet.