Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET TRAFIC 89 TANKSTATION 2.1

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar oud 2 weken geleden #1490 door handmatig-mechanisch
PROBLEMEN MET VERKEER 89 GASOLERA 2.1 Gepubliceerd door manual-mecanica
HET PROBLEEM IS ZO ALS EEN JAAR GELEDEN. IK KOCHT DEZE TRAFIC MOD 89 DIESEL 2.1. DIE MEER EEN PROBLEEM DAN EEN HULP BLIJKT TE ZIJN. NA TWEE UUR GEBRUIK BLAASDE DE MOTOR EN MOEST DEZE GEREPAREERD WORDEN.
MIJN PROBLEEM IS HET VOLGENDE: BIJ EEN TOERENTAL BOVEN DE 70, ALS DE MOTOR ZIJN GEMIDDELDE TEMPERATUUR BEREIKT, KOMT ER EEN KLOPPEND GELUID DAT VERBAND HOUDT MET ACCELERATIE. HET LIJKT OP KLEPGELUID, MAAR DAT DOET JE ALLEEN BIJ HOGE TOERENTALLEN. IK WIL GRAAG WETEN HOE DE KLEPPEN VAN DEZE TRUCK WORDEN AFGEREGELD, HET LICHT IN DE INLAAT- EN UITLAATKANAALS, DE VOLGORDE VAN HET AFSTELLEN EN HOE MOGELIJK METAALGELUID KAN WORDEN UITGESLOTEN. EN HET AANDRAAIMOMENT VAN HET DEKSEL EN DE VOLGORDE OOK.
Sinds de motor is uitgevallen, is de truck nooit gestopt met roken. Het zou het deksel of een soort bus kunnen zijn. Ik ben er goed in, maar mijn verlangen raakt op.
Alstublieft, ik zou de informatie op prijs stellen, aangezien ik alle gereedschappen en sondes heb, en ik wil van mijn voertuig kunnen genieten zonder bang te zijn dat het tijdens het rijden ontploft.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar oud 1 week geleden #1500 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET TRAFIC 89 GASOLERA 2.1
Het geluid dat u noemt, kan twee oorzaken hebben:

1. De injectiepomp is mogelijk niet goed afgesteld, of beter gezegd, te ver vooruit geschoven, waardoor de diesel te vroeg wordt ingespoten en de drijfstang hard tegen de krukas slaat (een metaalachtig geratel, vergelijkbaar met wanneer u ether in een motor giet).

2. De drijfstangbussen kunnen verbrijzeld zijn door een gebrek aan olie of door slijtage, waardoor de drijfstang direct tegen de krukastap slaat.

Ik denk niet dat het het laatste is, want volgens wat u zegt, hebt u de motor volledig gereviseerd en ik neem aan dat u nieuwe bussen hebt geplaatst.

Dus ik denk dat u de distributieriemkap moet openen en ervoor moet zorgen dat alle markeringen op hun plaats zitten.

De klepspeling van die motor is 0,10 mm/m bij de inlaat en 0,15 mm/m bij de uitlaat.

De klepstoters kunnen op twee manieren worden gedaan: je kunt de kruising of overlapping van de 4e cilinder gebruiken om de 1e te maken, dan de 2e om de 3e te maken, dan de 1e om de 4e te maken, en ten slotte de 3e om de 2e te maken.

Of je kunt het gemakkelijker doen door de 1e op compressie te zetten en het volledig AD/ES te doen, de 3e alleen AD, en de 2e alleen op ES, en je zult de 4e niet kunnen doen omdat beide kleppen zijn ingedrukt.

Dan draai je de motor om, zet je de 4e op compressie en doe je de resterende kleppen, dat wil zeggen, de 4e volledig AD/ES, de 3e alleen ES, de 2e alleen AD, en de 1e is klaar en zal ook beide kleppen ingedrukt hebben.

Het lijkt een tongbreker...

Vraag in ieder geval naar de handleiding in de daarvoor bestemde ruimte op dit forum.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar oud 1 week geleden #1505 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET TRAFIC 89 GASOLERA 2.1
BEDANKT VOOR DE HULP. NOG EEN LAATSTE VRAAG: HEEFT DE DIESELPOMP MERKEN WAARMEE IK KAN WETEN DAT DEZE UIT HET PUNT IS EN HOE IK NAAR HETZELFDE PUNT KAN TERUGKEREN? WAT IS DE AANBEVOLEN METHODE?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar oud 1 week geleden #1509 door handmatig-mechanisch
De injectiepomp van die motor heeft een spiebaan op de as, zodat deze altijd op zijn plaats blijft ten opzichte van het tandwiel. Het tandwiel heeft ook een markering om het te synchroniseren met de distributieriem. De bevestigingen van de pomp aan het motorblok hebben echter sleufgaten om een lichte rotatie van de pomp op zijn bevestiging mogelijk te maken, vergelijkbaar met die van ontstekingsverdelers.

Normaal gesproken wordt, voordat de pomp van zijn plaats wordt verwijderd, een lijn gemarkeerd met een beitel of centerpons op de pomp en een andere op het blok, zodat ze bij het opnieuw monteren tegenover elkaar liggen en u weet waar hij zat. Als

u de pomp niet hebt gemarkeerd toen u de motor demonteerde, is hij pas bewogen toen u hem terugplaatste. Controleer of er eerdere markeringen waren om te zien of u hem kunt plaatsen, want anders moet u hem "op het oog" afstellen, en dat vereist veel geduld.

Met vriendelijke groet, en als u geen markeringen op de pomp hebt, laat het ons dan hier weten, zodat we kunnen uitleggen hoe u de pomp op zijn plaats kunt zetten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar oud 1 week geleden #1511 door handmatig-mechanisch
GISTEREN ZOALS AANGEGEVEN HEB IK DE POELIE-MERKEN GECONTROLEERD EN ZE ZIJN ALLEMAAL KLAAR. DE POMP HEEFT EEN MERKING EN DIE LIJKT IN ORDE OF HOOGST EEN HALVE CENTIMETER ERUIT, MAAR HET IS GEEN FABRIEKSMERKING, HET IS EEN MERKING DIE MET GEWELD IS GEPLAATST MET EEN ELEMENT ALS EEN BEITEL OF EEN SCHROEVENDRAAIER. DE KNAP WORDT STEEDS MINDER KLANK, MAAR DE VRACHTWAGEN RIJDT ALS EEN AUTO, HIJ MAAKT GEEN PLATTE RANDEN OF IETS, HIJ HEEFT DIE CONSTANTE ROKING EN 'S OCHTENDS ALS HIJ START IS HET EEN DIKKE WITTE WOLK.
ALS IEMAND MIJ KAN VERTELLEN IN DE VOLGORDE VAN DE ZUIGERS VAN VOOR NAAR ACHTER EN HOE IK KAN ZIEN DAT ZE IN COMPRESSIE ZIJN, ZODAT IK MORGENOCHTEND KAN CONTROLEREN OM DE KLEPPEN GOED TE CONTROLEREN.
EN WAT DE PARAMETERS ZIJN OM DE JUISTE POSITIE VAN DE POMP TE WETEN EN OOK TE WETEN OF ER EEN INJECTOR AAN HET STEKEN IS OF IETS ALS DAT NIET GOED IS, WANT WAT IK ZEKER WEET, IS DAT HET GELUID VAN BOVEN KOMT.
DAT KAN ER IETS MEE TE MAKEN HEBBEN, DE WATERPOMP OF IETS ANDERS OM TE CONTROLEREN. BEDANKT

AAN ALLEN VOOR DE HULP.