Zoek MDM

Bulletin

vonkbatterij

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14865 door handmatig-mechanisch
vonkbatterij Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Chevrolet Spark uit 2005. Ik heb de accu van de Chevrolet ongeveer anderhalf jaar geleden gekocht. Ik bracht hem naar de garage om de schakelpook te laten vervangen, en toen de monteur kwam om hem te testen, vertelde hij me dat hij was afgeslagen. Toen hij controleerde, vertelde hij me dat de accu er met zijn hand uit was gekomen. Wat ik vreemd vind, is dat de monteur hem heeft beschadigd, maar ik vraag het forum: Hoe lang gaat een accu mee en welk onderhoud moet er worden uitgevoerd? Hoe vaak? Ik vraag dit omdat ik de afgelopen anderhalf jaar niets aan de accu heb gedaan en ik slechts 25.000 km heb gereden. Slechts twee keer is hij leeggereden omdat ik de verlichting aan had laten staan. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14870 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Spark-accu
Hallo vriend, de batterijen hier hebben een garantie van één jaar en de langste levensduur is anderhalf jaar, dus die van jou is waarschijnlijk aan het einde van zijn levensduur. Probeer hem in ieder geval op te laden en kijk hoe hij reageert. Met vriendelijke groet. :cheer:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14879 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Spark-accu
De levensduur van een normale accu is ongeveer twee jaar. Er is geen onderhoud nodig, behalve het controleren van het accuniveau. Het feit dat de accu volledig ontlaadt en dan weer tot leven komt, verkort de levensduur ook. Wat me niet duidelijk is, is waarom ze zeggen dat het aan de accu ligt. Voor zover ik weet, heeft uw monteur de auto wel of niet stilgezet tijdens het rijden? Als uw antwoord ja is, heeft de accu er niets mee te maken, maar eerder met de dynamo.