Zoek MDM

Bulletin

Ik heb hulp nodig met mijn Ford Explorer XLSW uit 2000.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14842 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, als jullie me kunnen helpen, zou ik daar heel dankbaar voor zijn. Het zit zo: 's Ochtends, of wanneer mijn Ford koud is en ik hem start, accelereert hij af en toe een paar minuten en wordt dan gelijkmatiger. Ik moet ook weten wat voor soort olie ik in de motor moet doen, want hij heeft al meer dan 140.000 km gereden en ik meen gelezen te hebben dat deze vervangen moet worden door een dikkere olie. Alvast bedankt en ik wacht op een snelle reactie of handleiding. Knuffels.
Luisyova72

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14894 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp nodig met de Ford Explorer XLSW uit 2000
Hallo...
Ik hoop dat het helpt...
wat er met je Explorer gebeurt is normaal, auto's accelereren een beetje als ze koud zijn totdat ze hun normale temperatuur bereiken...
((de temperatuur die je motor nodig heeft om benzine goed te verbranden))

...
de olie die gebruikt moet worden is multigrade!
Ik raad Mobil 7500 of Castrol aan...
als je geld hebt en je wilt er goede olie in doen, die je niet verbrandt, doe er dan synthetische olie van Castrol in... die is erg goed en gaat langer mee
...
Ik hoop dat mijn reactie helpt:D

Succes.:kant:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14895 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp nodig met de Ford Explorer XLSW uit 2000
Oké, ik waardeer je opmerking over de acceleratie enorm. Kijk eens goed naar mijn vraag. Het is INtermitterend en dat lijkt me niet normaal. Het begint bij hoge acceleraties en stopt bijna. En hoe zit het met de olie? Kan ik 20W50 gebruiken of moet ik er een fijnere olie in doen? Bedenk dat hij meer dan 148.000 km op de teller heeft staan. Sorry dat ik je zo lastig val, maar ik waardeer je opmerking enorm, want jij was de enige die me heeft geantwoord. Ik hoop dat je me blijft helpen, want ik ben bang dat ik olie gebruik die niet geschikt is voor deze motor. Nogmaals bedankt.
Knuffels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14897 door handmatig-mechanisch
Hoi... je hebt gelijk xD Ik weet niet hoe ik moet lezen

, wat de olie betreft, als 20W50 voldoende is...

over de acceleratie... bedoel je dat hij accelereert en remt?

Heb je het gasklephuis schoongemaakt?
En de Yack-klep?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14900 door handmatig-mechanisch
Als datzelfde ding abrupt versnelt en vertraagt totdat er een paar minuten voorbijgaan en het zich enigszins stabiliseert, maar niet volledig, dan
dank ik u hartelijk voor de hulp.
Met vriendelijke groet