Zoek MDM

Bulletin

Help Chevrolet Luv 96

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14803 door handmatig-mechanisch
Help Chevrolet Luv 96 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal:

ik heb hulp nodig met mijn truck, het is een Chevrolet Luv 2300cc uit 1996. Het probleem is als volgt: deze truck staat al ongeveer 2 jaar stil omdat hij gewoon niet start. Ik heb de injectoren, de injectiepomp, de bobine en de bougies gecontroleerd. Ze hebben me verteld dat het een puur elektrisch probleem zou kunnen zijn. Ik heb de computer die verbrand was vervangen door een nieuwe, maar het blijft hetzelfde.

Nog iets om te weten: als ik brandstof door het inlaatspruitstuk pomp, start hij zonder problemen, maar hij houdt het alleen vol totdat de benzine die ik erin heb gegooid, op is.
Ik weet echt niet wat ik anders moet doen. Ik ga de elektrische kabels testen die met de computer communiceren naar de sensoren en actuatoren om te kijken of er problemen zijn.

Tot slot nog een vraag. Weet iemand welke sensor ervoor zorgt dat de motor niet start?:huh:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14804 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help Chevrolet Luv 96
Hoi Andres.
Om te beginnen met een korte introductie, kan ik je vertellen dat een auto met elektronische injectie aan vier hoofdvoorwaarden moet voldoen om te starten:
1. Brandstof
; 2. Lucht
; 3. Vonk
; 4. Opnamesignaal.
Uit wat je zegt, lijkt het erop dat je geen problemen met lucht of vonk zou moeten hebben, omdat rechtstreeks tanken ontbrandt.
Dan kun je je direct richten op het brandstofsysteem en het opnamesignaal. Voel je de pomp in de tank wanneer je het contact aanzet? Of voel je hem werken wanneer je hem start? Als hij niet werkt, bekrachtig hem dan direct wanneer je hem start. Hij zit in de tank en bekrachtig hem via het relais om de staat van de bedrading te controleren. Hiermee kun je starten. Als het probleem hiermee niet is opgelost, controleren we het positiesensorsignaal. Laat het ons weten.
Succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14807 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga de sensor die je noemde testen en kijken wat er aan de hand is. De pomp werkt. Ik heb ook gecontroleerd of er voldoende druk naar de injectoren gaat. Het probleem ligt daar; iets verhindert dat de injectoren werken.

Ik zal de sensor onderzoeken en de resultaten laten weten.
;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14809 door handmatig-mechanisch
Hallo.
Ik begrijp dat je het idee begrijpt. Het is waarschijnlijk het signaal van de krukassensor. Controleer de bedrading en controleer of de injectoren stroom krijgen wanneer het contactslot open staat. Het zou accuspanning moeten zijn, en wanneer je de motor start, zou die spanning moeten fluctueren. De 12 volt is altijd aanwezig omdat de injectoren via de massa schakelen, dat wil zeggen via de massadraad.
Succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15117 door handmatig-mechanisch
Hoi Victor, ik kan de sensor die je noemde niet vinden. Ik ben naar een Luv-onderdelenwinkel geweest en die vertelde me dat hij niet bestond, dus ik ben weer helemaal opnieuw begonnen. Heb je toevallig de handleiding van deze motor (Luv 95 2,3 cc)? Die zou ik erg nuttig vinden. Ik zou het op prijs stellen, aangezien ik twee van deze trucks heb en het me veel geld kost om ze naar de garage te brengen waar ik woon. :( .