Zoek MDM

Bulletin

Mijn Neon '97 gaat uit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar oud 2 weken geleden #1478 door handmatig-mechanisch
Mijn neon '97 gaat uit Gepubliceerd door manual-mecanica
:twisted: HOE IS HET ER MET IEDEREEN...

IK HOOP DAT IEMAND MIJ KAN HELPEN MET MIJN NEON '97?
WAT ER GEBEURT, IS DAT ER SOMMEN ZIJN DAT 'S OCHTENDS ALS IK HET AANZET, HET TOERENTAL DAALT EN HET UITGAAT, MAAR DAT GEBEURT NIET ALTIJD, ER ZIJN SOMMEN DAT HET HEEL GOED AANGAAT EN ALLES, MAAR NA EEN HALF UUR ALS IK EEN VERKEERSLICHT BEREIKT, DAALT HET TOERENTAL EN HET UITGAAT, MAAR NIET ALTIJD, EN ER ZIJN SOMMEN DAT ALLES HEEL GOED WERKT ALS ER NIETS GEBEURT, MAAR ALS IK DE AIRCONDITIONER AANZET, DAALT HET TOERENTAL ALS IK RIJD, DIT GEBEURT ALLEMAAL ALS IK RIJD, IK HEB DE PCV-KLEP AL LOSGEKOPPELD EN HET WERKT HEEL GOED, MAAR NU HEB IK HET GEVOEL VAN Hij rijdt minder snel.

Kan iemand me helpen?
Bedankt.

PAKO GZZ.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar oud 2 weken geleden #1483 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn '97 Neon gaat uit
Het lijkt op een luchtinlaat. Je hebt niet vermeld of het storingslampje gaat branden, wat erg belangrijk zou zijn, maar ik denk dat je probleem is dat de motor lucht aanzuigt zonder dat de ECU het merkt. Het kan komen door een defecte sensor (luchtmassameter of MAP-sensor), of doordat er lucht binnenkomt via een lek in het inlaatspruitstuk.

Dit is heel eenvoudig te controleren: verwijder het luchtfilter en dicht de slang af. Doe vervolgens hetzelfde met de uitlaatpijp en spuit perslucht in via een van beide pijpen (inlaat of uitlaat). Spuit vervolgens zeepsop op het inlaatspruitstuk. Als er ergens belletjes verschijnen, wijst dit op een luchtlek. DRUK NIET OVERSCHRIJDEN TOT 0,5 BAR.

Als je de storing vindt, plaats die dan hier, oké?

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar oud 2 weken geleden #1486 door handmatig-mechanisch
Waarom controleert u de computer niet zelf?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 10 maanden geleden #1709 door handmatig-mechanisch
Kijk naar de brandstofpomp. Als het de originele is, zal de pomp waarschijnlijk vol met luchtbellen raken en stoppen. Vervang hem dan door de originele of hooguit de Magnetic Marelli, want met de goedkope pomp strandt u overal zonder waarschuwing.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 7 maanden geleden #1919 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn automaat uit '98. 's Ochtends als ik hem start, verliest hij soms toeren en slaat hij af, soms ook niet. En bij een stoplicht of een staartlicht, als ik afrem, gaat het CHECK ENGINE-lampje branden en het acculampje. Soms geef ik gas en gaat het NIET uit, maar soms gaat het zelfs uit als ik gas geef! Ik woon in een piratenstad waar geen monteur is die echt verstand heeft van dit soort auto's! Ik
heb de computer erin gezet en hij geeft alleen een foutmelding bij een injector, maar ik heb ze gecontroleerd en niets is hetzelfde! Ik heb de brandstoffilters vervangen en nog steeds hetzelfde, wat zou het kunnen zijn?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben al naar een monteur geweest, maar ik heb het probleem niet kunnen oplossen!