Zoek MDM

Bulletin

Mijn Chevrolet Malibu uit 1981 start niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14743 door handmatig-mechanisch
Mijn Chevrolet Malibu uit 1981 start niet. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, kan iemand mij helpen? Ik heb een Chevrolet Malibu, model 81, met 6 cilinders in lijn, en hij start niet. Ik heb de carburateur al vervangen en op tijd gemonteerd, maar hij start gewoon niet. Ongeveer drie maanden geleden ging de waterpomp kapot en raakte hij een beetje oververhit. De monteur heeft alles van tevoren gecontroleerd en de conclusie die hij trok, is dat de koppakking, die de explosie tussen cilinder 4 en 5 veroorzaakt, beschadigd is. Ik heb al geprobeerd om met de monteur een overeenkomst te sluiten om de pakking te vervangen, maar dat is me niet gelukt. Kan iemand me helpen door me uit te leggen hoe ik deze procedure moet uitvoeren? Ik heb wel wat verstand van mechanica. Ik zou een snelle reactie op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14748 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Chevrolet Malibu uit 1981 start niet.
Met een beetje kennis is het eenvoudig. Als de distributie is ingesteld, markeer het dan zodat het punt niet verloren gaat, verwijder de riem, maak alles los wat losgemaakt moet worden en maak de bouten van de cilinderkop los die onder het spruitstuk zitten, vervang de pakking, maak het oppervlak goed schoon en plaats de nieuwe, controleer of de cilinderkop niet is gedraaid en plaats deze terug, pas het overeenkomstige koppel toe op de kleppen in de juiste volgorde, zet alles weer in elkaar en het werkt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.