Zoek MDM

Bulletin

problemen met mijn 91 Corolla.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14704 door handmatig-mechanisch
Problemen met mijn Corolla uit 1991. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, mijn probleem is dat mijn Corolla uit 1991 soms accelereert en soms laag blijft. Dit onder dezelfde omstandigheden. Ik heb hem al meerdere keren naar de monteur gebracht en hij heeft de koelvloeistofsensor, ontsteking, luchtstroom, brandstoffilter, vacuümslangen, brandstofpomp, generator, enz. gecontroleerd. Dit is een heel vreemd en vervelend probleem, want elke keer als ik stop en de versnelling laag staat, moet ik de auto in neutraal zetten om hem wat te kunnen vasthouden.

Mijn auto is een Toyota Corolla uit 1991, een Amerikaanse versie met brandstofinjectie.

Ik ben jullie eeuwig dankbaar voor jullie hulp, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14705 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: problemen met mijn Corolla uit 1991.
Hallo.
Ik zie dat je verschillende controles hebt uitgevoerd, maar ik wil graag weten welke wijzigingen je hebt aangebracht naast de controles. Is je auto een automaat?
Wat ik je kan vertellen, is dat dit een veelvoorkomend symptoom is van een defecte stationairregelklep. Schoonmaken is belangrijk. Wat je ook kunt doen, is alle pakkingen van het inlaatsysteem vervangen. Sommige kunnen kapot zijn. Je kunt hiermee beginnen en ons later laten weten wat je hebt gedaan.
Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14735 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: problemen met mijn Corolla uit 1991.
Allereerst wil ik u bedanken voor uw interesse in mijn probleem, bedankt voor de ondersteuning, en wat betreft het voertuig, ik vertel u dat ik de afdichtingen van het hele inlaatsysteem heb vervangen, inclusief de injectorafdichtingen, en ik heb ook het luchtfilter vervangen, mijn voertuig is automatisch, en tot slot zou ik u willen vragen om mij uit te leggen wat de stationairloopklep is, omdat ik er niet bekend mee ben, vertel me in ieder geval waar het zit en waar het voor is, omdat ik enigszins nieuw ben in het onderwerp en ik mijn voertuig beter wil leren kennen, bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14740 door handmatig-mechanisch
de stationairloopklep of iac of stappenmotor, is een klep die verantwoordelijk is voor het regelen van de stationairloop, bevindt zich in het inlaatlichaam waar de vlinderklep is, deze is verantwoordelijk voor het leveren van een grotere luchtstroom door middel van een bypass, of een kleinere stroom voor koude starts wanneer deze klep vuil is of in slechte staat raakt hij uit de hand en loopt het voertuig goed op hoge snelheid maar heeft de neiging om af te slaan bij lage snelheid, een symptoom van deze klep is om te zien dat de toerentalnaald vanzelf fluctueert in neutraal, op en neer gaat, dat is een teken,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14760 door handmatig-mechanisch
Nogmaals bedankt voor je bijdrage. Ik ben erg blij met je antwoord, want het sluit goed aan bij de realiteit van het probleem. Ik ga je advies meteen in de praktijk brengen om de resultaten van het reinigen van deze klep te zien. Ik vertel je er later alles over. Bedankt.