Zoek MDM

Bulletin

problemen met mijn 91 Corolla.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14704 door handmatig-mechanisch
Problemen met mijn Corolla uit 1991. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, mijn probleem is dat mijn Toyota Corolla uit 1991 soms te hoog stationair draait en soms te laag. Dit gebeurt onder dezelfde rijomstandigheden. Ik ben er al meerdere keren mee naar de monteur geweest en die heeft de koelvloeistofsensensor, ontsteking, luchtmassameter, brandstoffilter, vacuümslangen, brandstofpomp, dynamo, enzovoort gecontroleerd. Dit is een heel vreemd en vervelend probleem, want het gebeurt elke keer als ik stop en de auto in een lage versnelling staat; ik moet hem in neutraal zetten om hem een ​​beetje stationair te laten draaien.

Mijn auto is een Toyota Corolla uit 1991, met brandstofinjectie, Amerikaanse versie.

Ik zou jullie hulp enorm waarderen. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14705 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Problemen met mijn Corolla uit 1991.
Hallo.
Ik zie dat je al verschillende controles hebt uitgevoerd, maar ik wil graag weten welke andere aanpassingen je hebt gedaan. Is je auto trouwens een automaat?
Wat ik je wel kan vertellen, is dat een veelvoorkomend symptoom een ​​probleem met de stationairregelklep is. Het is belangrijk om deze te reinigen. Je kunt ook alle pakkingen in het inlaatsysteem vervangen; er kan er eentje kapot zijn. Begin daarmee en laat het ons dan weten.
Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14735 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Problemen met mijn Corolla uit 1991.
Allereerst wil ik u bedanken voor uw interesse in mijn probleem. Dank u wel voor uw steun. Wat betreft de auto: ik heb alle afdichtingen in het inlaatsysteem vervangen, inclusief de injectorafdichtingen, en ik heb ook het luchtfilter vervangen. Mijn auto is een automaat. Tot slot zou ik u willen vragen om uit te leggen wat de stationaire luchtregelklep is, aangezien ik er niet bekend mee ben. Kunt u me in ieder geval vertellen waar deze zich bevindt en wat de functie ervan is, want ik ben een beetje een beginner op dit gebied en ik wil graag meer over mijn auto leren. Dank u wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14740 door handmatig-mechanisch
De stationairregelklep (IAC), ook wel stappenmotor genoemd, is een klep die het stationair toerental regelt. Deze bevindt zich in het inlaatspruitstuk, bij de gasklep. De klep zorgt voor een grotere luchtstroom via een bypass, of een kleinere stroom bij een koude start. Wanneer deze klep vervuild is of niet goed functioneert, raakt de regeling ontregeld en kan de auto prima rijden bij hoge snelheden, maar de neiging hebben om af te slaan bij lage snelheden. Een symptoom van een defecte klep is dat de toerentellernaald in de vrijstand spontaan op en neer gaat; dat is een teken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14760 door handmatig-mechanisch
Nogmaals bedankt voor je inbreng. Ik wilde je laten weten dat je antwoord erg nuttig is, omdat het goed aansluit op het probleem. Ik ga je advies meteen in de praktijk brengen om te zien wat het resultaat is van het reinigen van deze klep, en ik laat je weten hoe het gaat. Bedankt.