Zoek MDM

Bulletin

blauwe rook bij accelereren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14675 door handmatig-mechanisch
Blauwe rook bij accelereren
Hallo vrienden van de handleidingen, ik heb een probleem. Een paar maanden geleden kocht ik een Golf A2 model '87 die aan één kant was aangereden en ik ben hem aan het repareren. De auto heeft een jaar lang buiten gestaan en volgens wat mij vóór de crash werd verteld, is hij een jaar lang gebruikt zonder een onderhoudsbeurt te hebben laten uitvoeren. Mijn vraag is: zou het kunnen dat de rook eruit komt doordat de klepseals beschadigd zijn? Ik heb de onderhoudsbeurt nog niet laten doen, ik heb alleen de carburateuronderdelen vervangen. Het is een carburateur met twee cilinders en de motor is 1.8 liter. Kan iemand me alvast helpen? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14682 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Blauwe rook bij accelereren
Oliedamp na een lange periode van stilstand kan erop wijzen dat dit bijna normaal is. Ik raad aan om de motor even te laten draaien voordat u reparaties uitvoert, aangezien de metalen en het rubber zich moeten aanpassen aan hun positie. Als dit niet werkt, moet u de cilinderkop demonteren en de staat van de zuigerveren controleren, of een rookremmend additief proberen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14690 door handmatig-mechanisch
Ik raad aan om te controleren of de olie niet met antivries is vermengd, aangezien het vaak voorkomt dat de cilinderkop van die motoren verstopt raakt met houtworm door het gebruik van water in plaats van antivries. Zo ja, dan is dat de reden waarom er zoveel blauwe rook uit komt. Zo niet, doe dan wat ze aanbevelen, gebruik het, en de tijd zal het leren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14697 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedemiddag.
Volgens mij zouden de zuigerveren het probleem kunnen zijn, aangezien een langere periode van stilstand ervoor kan zorgen dat de veren vastlopen en tijd nodig hebben om zich aan te passen aan normale bedrijfsomstandigheden en temperaturen. Je zou de motorcompressie kunnen meten en een soort smeermiddel via de bougieopening kunnen aanbrengen. Als de compressie na een tijdje draaien niet verdwijnt, moet je de motor zeker demonteren.
Succes...