Zoek MDM

Bulletin

Hij is oververhit en start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14656 door handmatig-mechanisch
Hij is oververhit en start niet. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, gisteren reed ik op de snelweg. Een waterleiding barstte en de temperatuur schoot omhoog, maar het volgende moment hoorde ik een vreemd geluid en stond de meter al op de limiet, in het rode gebied.
Na 2 uur probeerde ik hem te starten, maar hij sloeg niet aan. De motor draait wel rond, dus hij zit niet vast.
Wat gebeurt er normaal gesproken in zo'n geval? Alleen de cilinderkoppakking?
Het is een Opel Corsa 1.0 12v benzine.
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14661 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Oververhit en start niet
De cilinderkoppakking brandt door en de cilinderkop kromt, wat je moet laten verhelpen omdat er water in de olie komt, waardoor de motor niet meer start. Ze moeten ook de kleppen en zittingen corrigeren en nieuwe keerringen plaatsen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14662 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedenavond.
Ik wil graag uw auto bevestigen. Het is een Opel Corsa City 1.0 cc, want die ken ik heel goed. Wat uw probleem betreft, de cilinderkop is waarschijnlijk defect, mogelijk vervormd in het afstelgebied. U kunt beginnen met het meten van de compressie van elke cilinder (14 tot 16 bar). Zo kunt u dit defect bevestigen of uitsluiten. Het is belangrijk om te meten met de drie bougies verwijderd. Ik raad u aan zeer voorzichtig te zijn met de reparatie die u gaat uitvoeren, aangezien het een motor is met veel belangrijke details en de reserveonderdelen vrij duur zijn. Wees voorzichtig met de nokkenassen die buigen en de voorste distributiedeksel die vervormt.
Stuur ons een bericht om te laten weten hoe het gaat.
Veel succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14678 door handmatig-mechanisch
Het is een Opel Corsa (B) 1.0 12v 3 cilinder). Ik heb er nog niet aan gezeten sinds dit afgelopen zaterdag gebeurde. Ik ben van plan de cilinderkop te verwijderen en te kijken hoe de pakking ervoor staat. Als deze verbrand is, wat zeker het geval is, koop dan een cilinderkop op een sloopterrein en hopelijk raakt het onderste deel van de motor (krukas, drijfstangen, zuigers, enz.) niet beschadigd. Ik zal ook het koelsysteem moeten repareren. Laten we hopen dat het me niet te veel problemen oplevert. Ik houd je op de hoogte van hoe de operatie verloopt en bedankt voor je steun. Groeten uit Spanje.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14718 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, vandaag heb ik de motorkap van de Corsa geopend om te kijken wat ik moet doen. Ik heb het hele luchtfilter verwijderd en de eerste verrassing: een gebarsten slang!!! De slang die van de cilinderkop naar de radiator loopt is gebarsten (ik zeg dat het de bovenste is, want er zijn er twee). Ik neem aan dat die slang verbonden is met de thermostaat, en ik neem ook aan dat er een probleem is (mogelijk een vastzittende thermostaat) dat het ongeluk heeft veroorzaakt. IK HEB
DRINGEND EEN WERKPLAATSHANDLEIDING NODIG!!! Als iemand die heeft of weet waar die is, zou ik die zeer op prijs stellen.
Met vriendelijke groet.