Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Astra met temperatuurproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14836 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Astra met temperatuurproblemen
Hallo.
Ik moet beginnen met te zeggen dat ik misschien te snel ben geweest met mijn antwoord en de specificaties die u me over uw auto gaf niet volledig heb beoordeeld. Ik denk dat uw auto geen ontstekingsmodule heeft omdat er geen verdeler in zou moeten zitten. Is dat wel zo? Dan heeft hij alleen een bobine. Ik zou graag willen dat u de storing verder specificeert, bijvoorbeeld wanneer de motor afslaat en vervolgens moeilijk weer in gebruik te nemen is, u moet wachten of het motorstoringslampje gaat branden. Beantwoord deze vraag en ik zal proberen u te helpen. Vervang de bobine nog niet. Probeer hem door te meten voor een diagnose.
Succes...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14872 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Astra met temperatuurproblemen
Hartelijk dank, meneer Victor, voor uw hulp, en dat is alles... kijk, ik heb het lampje al vervangen en het brandt nog steeds. Kijk, het specifieke probleem is dat wanneer de auto stilstaat (met draaiende motor), de temperatuur oploopt tot boven de 32 graden Celsius (32 graden Celsius of lager), de motor slaat af en er wordt geen alarm naar het dashboard gestuurd. Na ongeveer 10 minuten start hij zonder problemen. Gisteren reed ik bijvoorbeeld op de snelweg en was er geen probleem omdat er koude lucht binnenkwam.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14873 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag, oké, ik las uw verhaal en er viel me iets op. Mijn vraag is: heeft u het koelvloeistofpeil al gecontroleerd? Want zo niet, dan is dat oorzaak nummer één. Waarom? Omdat het blijkt dat koelvloeistof, om effectief te zijn en goed te werken, gemengd moet worden met gewoon water, volgens de instructies van de fabrikant. Meestal is de verhouding 70/30, dat wil zeggen 70% koelvloeistof en 30% gewoon water. Zo voorkomt u dat de auto oververhit raakt. Door alleen en uitsluitend koelvloeistof of alleen water toe te voegen, is de vloeistof niet actief genoeg en bereikt hij dus niet de vereiste temperatuur om de motor te koelen. Probeer het hele koelsysteem leeg te laten lopen en voeg vervolgens water en koelvloeistof toe, correct, en vertel me dan hoeveel de temperatuur van uw Astra stijgt. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14878 door handmatig-mechanisch
Hallo, hoe gaat het?
Uffffffff, ik zie dat de storing ingewikkeld is. Als ik je laatste antwoord lees, staat er dat de motor afslaat bij een temperatuur van ongeveer 92º C. Nou, slaat de elektrische ventilator dan wel aan? Of helemaal niet? Ik vraag je dit omdat het relais van de elektrische ventilator signalen van de ECU nodig heeft om te werken. Zou dat de storing kunnen veroorzaken, het relais of de ECU? Controleer het eens.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14880 door handmatig-mechanisch
Ja, de elektrische ventilator werkt inderdaad goed. Het laatste wat een Chevrolet-monteur me vertelde, was dat het de brandstofpomp zou kunnen zijn, die oververhit raakt en stopt met inspuiten, vervolgens afkoelt en weer doorgaat. Bij voorbaat dank voor uw hulp.