Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Astra met temperatuurproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14654 door handmatig-mechanisch
Chevrolet Astra met temperatuurproblemen Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik ben nieuw hier. Ik heb een Chevrolet Astra 1.8 uit 2001. Ik heb een paar dagen met weinig koelvloeistof gereden totdat de auto er vanzelf mee stopte (volgens wat ze me vertellen, stopt de auto vanzelf om een groter probleem te voorkomen). Het probleem is dat hij nu goed werkt totdat hij warm wordt en dan stopt (ik heb er al water in gedaan). Maar ze zeggen dat het kan komen doordat ik de motor heb geleegd of dat ik gewoon problemen heb met de thermostaat. Als u me kunt helpen, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14658 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Astra met temperatuurproblemen
Hallo vriend, controleer de thermostaat om er zeker van te zijn dat hij goed werkt en dat de elektrische ventilator goed is aangesloten. Wat betreft de storing waar je het over hebt, laat hem scannen om eventuele twijfels weg te nemen. Het is moeilijk te voorspellen omdat je de auto niet bij de hand hebt. Groeten. :cheer:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14660 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Astra met temperatuurproblemen
Oké vriend, ik waardeer het. Ik had gehoord dat het probleem met de thermostaat daar lijkt te zitten. Ik heb het al verwijderd en het lijkt vast te zitten, maar ik zal het toch scannen. Heel erg bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14724 door handmatig-mechanisch
Hallo, hoe gaat het?
Wat ik je kan vertellen is dat je de ene storing mogelijk met de andere verwart. Als je reed met weinig water in het koelsysteem en dit de oorzaak is van een storing, zou dit zichtbaar moeten zijn in de temperatuursensor op het dashboard; de temperatuur moet aanzienlijk zijn gestegen, wat je niet hebt genoemd. Als je de storing omschrijft als oververhitting van de motor, moeten er andere symptomen aanwezig zijn om het als zodanig te beschouwen, bijvoorbeeld een hoge watertemperatuur, wateroverloop uit het expansievat en, nog ernstiger, de motor start niet.
Wat ik denk dat de storing is die vaak voorkomt bij deze voertuigen, is de ontstekingsmodule. Deze vertoont een symptoom zoals je beschrijft: de motor start prima, maar slaat af in bepaalde gevallen. Je wacht even, start hem weer op, en hij start weer en slaat dan weer af.
Controleer het en laat ons de resultaten weten.
Succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14835 door handmatig-mechanisch
De waarheid is dat ik de thermostaat al heb vervangen en de storing blijft bestaan. Nu ga ik naar het elektrische gedeelte kijken. Ik vraag hulp aan iedereen die dat kan. Ik heb de bobine al verwijderd om hem te kopen, maar ik wil ook de ontstekingsmodule vervangen, maar ik weet niet waar die hoort of hoe die eruitziet... Ik vraag om hulp en of het erg ingewikkeld is om te verwijderen. Heel erg bedankt.