Zoek MDM

Bulletin

Mijn Renault Megane start niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14652 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : Mijn Renault Megane start niet.
B) Hallo, je zegt dat het stuurwiel kapot is.
Heeft hij een automatische versnellingsbak?
Vertel me welk stuurwiel?
Als je niet preciezer bent, kan ik je niet helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14688 door handmatig-mechanisch
Kijk, het is een Renault Mégane uit 2004 van de eerste generatie, een automaat. Het symptoom was oververhitting, waardoor hij niet meer wilde starten. De monteur vertelde me dat een onderdeel, het zogenaamde vliegwiel van de automatische transmissie, beschadigd was, maar hij vertelde me ook dat het vervangende onderdeel ongeveer $ 2.000 kost en dat het niet te vinden is. De vraag is: wat kan ik doen? Mijn zus heeft al drie weken geen auto meer. Bedankt...

Claudia BP

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14691 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik ben het eens met deze volgorde als u doelt op het vliegwiel dat zich aan de achterkant van de motor bevindt, waar normaal gesproken de koppeling of koppelomvormer zich bevindt in het geval van een voertuig met automatische transmissie. Dit kan van invloed zijn bij het starten van uw voertuig, omdat dit vliegwiel een aantal kleine tanden heeft van waaruit een Hall-effectsensor een signaal van het BDC of BMI naar de ECU stuurt. Deze neemt als referentie dat het voertuig gaat starten en levert zo brandstof, vonk en lucht op het juiste moment en in de juiste hoeveelheid, afhankelijk van de bedrijfsomstandigheden!!!
U moet zich beter laten informeren door uw technicus, want het zou niet helemaal waar zijn als ik zou zeggen dat dit de reden is waarom uw voertuig niet start!!!
:droog:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14695 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedemiddag.
Vanuit mijn oogpunt denk ik dat de fout niet ligt waar uw monteur het u vertelt. Wat ik u wel kan vertellen, is dat er inderdaad een vliegwiel in de motor zit, het zogenaamde traagheidsvliegwiel, dat de dode slagen van de zuigers opvangt en de perfecte krukasbalans handhaaft. Om dit element te laten falen, zou er zoveel oververhitting moeten zijn geweest dat het vervormd zou zijn als een stuk kauwgom, waardoor een positiesensor het waarschijnlijk niet zou detecteren. Wat ik u vertel, is min of meer een idee om u te helpen bedenken of dit de oorzaak van de storing is, en ik denk niet dat het ooit gebeurt. Weet u of hij de compressie van de motor heeft gemeten, of dat hij iets uit elkaar heeft gehaald en de timing verkeerd was afgesteld, wat zeer waarschijnlijk is bij dit soort motoren?
Het is erg ingewikkeld. Laat het ons weten als u nieuws heeft.
Succes.