Zoek MDM

Bulletin

"Check"-lampje op het dashboard

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14590 door handmatig-mechanisch
"Check"-lampje op het dashboard Gepubliceerd door manual-mecanica
Vrienden, ik weet niet of er een soortgelijk onderwerp is, maar ik open deze thread om dit probleem te bespreken. In mijn leven heb ik maar twee auto's gehad: een Mitsubishi Colt uit 1991 en op dit moment een Kia Spectra of Cerato, zoals mij is verteld. Ik weet niet waarom het alleen als Cerato wordt weergegeven. In beide auto's ging het vervelende controlelampje branden. In de eerste auto heb ik er nooit aandacht aan besteed. Uiteindelijk denk ik dat dit andere problemen in die auto en in de huidige auto veroorzaakte, totdat het een paar weken geleden begon. Ze hebben de auto gescand, maar ik weet op dit moment niet meer welke foutcode de scanner liet zien. Het gaat er echter om in algemene termen te weten te komen waarom deze frequente en vervelende storing wordt geactiveerd. Algemene oorzaken zijn er. Ik ben geen monteur, maar een computerwetenschapper. Mijn broer is monteur en ik kan u ongetwijfeld wat advies geven. Bij voorbaat dank. :)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14593 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: "Check"-lampje op het dashboard
aver ndiaz, het motorstoringslampje gaat branden om aan te geven dat er een storing is in het brandstofinjectiesysteem. Dit kan een van de vele factoren zijn. De scanner geeft aan waar u moet zoeken, maar het hoeft niet te kloppen. U moet goed op de systemen letten om reparaties uit te voeren. Afhankelijk van het merk van het voertuig kan het om een foutcode gaan. Daarom moet er een scan worden uitgevoerd. Als u de code heeft, kunnen wij u helpen. Als u hem niet heeft, laat ons dan weten wat de code zei: zuurstofsensor, temperatuursensor, IAC-klep, TPS-sensor, enz. Het kan u ook informeren over een rijk of arm mengselproduct van slechte verbranding, afhankelijk van een luchtlek, hetzij door een tekort of teveel. Dit hoeft niet per se met een sensor te maken te hebben, maar als het wel de storing van een sensor is, laat ons dan weten wat de sensor doet, hoeveel hij verbruikt of wat meer details om u te kunnen helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14604 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: "Check"-lampje op het dashboard
Als uw mobiliteitsprobleem niet uitvalt, kunnen de secundaire sensoren het probleem veroorzaken, zoals de klopsensor, de canisterkleppen, de O2-sensor, de O2-sensor in de katalysator. (Als het probleem zich voordoet, kan het de MAF-sensor, het TPMS of de fasesensor zijn.)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14637 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor jullie snelle reacties, vrienden. Eerlijk gezegd hebben ze een paar dagen geleden de scanner erin gezet, maar ze gaven me geen informatie. Of beter gezegd, ik was niet degene die het heeft meegenomen. Maar goed, ik kom terug om het te scannen. Wat betreft de indicaties: het enige dat me is opgevallen, is dat de uitlaat vreemd klinkt. Ik ga naar het brandstofverbruik kijken, want ik heb verder niets opgemerkt. Met die lijst met problemen heb je me al afgeschrikt. Hehehehe. Nou ja, zo is het dus. Ze zeiden dat ik de accu los moest koppelen om de computer opnieuw te starten. Dat ga ik doen en dan geef ik je meer informatie. Nogmaals bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14762 door handmatig-mechanisch
Vrienden, ik heb hem eindelijk binnengebracht en ze hebben er een scanner op gezet en het blijkt de zuurstofsensor te zijn. Ik hoop dat het niets anders is, want de uitlaat maakt een beetje lawaai. Ik merk ook dat het brandstofverbruik wat hoger is. Zou dat de reden kunnen zijn?