Zoek MDM

Bulletin

Compressiefactor 4G15 Mitsubishi Lancer-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14585 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal. Ik heb net een Mitsubishi Lancer uit 2006 gekocht met een 4g15 SOHC (1500cc) non-GDI-motor. Ik ben geïnteresseerd in de compressieverhouding, omdat deze informatie essentieel is om precies te weten welk octaangehalte de benzine die ik tank moet hebben. Ik vul hem momenteel met benzine met een octaangehalte van 90, waarbij ik ervoor zorg dat het Primax of een andere goede kwaliteit is. De auto rijdt erg goed (geen geratel) en heeft een goed vermogen, maar dit zou kunnen komen doordat de ECU, dankzij de volledige injectie, het ontstekingsproces efficiënt regelt. Het zou geweldig zijn als iemand van jullie een tabel heeft met de compressieverhoudingen versus het octaangehalte. Bedankt! :)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14591 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Compressiefactor voor de Mitsubishi Lancer 4G15-motor
Ik heb geen tabel, maar die motor loopt fantastisch met 95 octaan, en dat is wat de fabrikant aanbeveelt. Loodvrij, natuurlijk.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14598 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Compressiefactor voor de Mitsubishi Lancer 4G15-motor
Bedankt, ik zal het onthouden.
:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14608 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik zou u aanraden om brandstof met een octaangehalte van 95 of 97 te gebruiken. De drukverhouding van de 4G15 12-kleppenmotor met elektronische injectie is 10 op 1. Met vriendelijke groet.