Zoek MDM

Bulletin

handgeschakelde versnellingsbak of transaxle

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14583 door handmatig-mechanisch
Handgeschakelde versnellingsbak of transaxle Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een geluid in de handgeschakelde versnellingsbak van een Neon modelauto uit 2000 en als ik rem, hoor ik ook een 'tac, tac, tac'-geluid. En als ik hard rem, hoor ik geen 'tac, tac'-geluid. Het geluid van de versnellingsbak is hoorbaar wanneer hij in de vrijstand staat, wanneer ik start en de koppeling loslaat, trilt hij een beetje. Zou het iets te maken kunnen hebben met het geluid van de twee onderdelen, de trilling? Ik heb de statieven of transmissieassen gecontroleerd en die zijn in goede staat. Wat zou het kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14589 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Handgeschakelde versnellingsbak of transaxle
Als het geluid in neutraal maakt, is er geen probleem met een onderdeel van de as of de vooras. Als je een mechanische auto hebt, probeer dan de koppeling in neutraal te trappen terwijl de auto stilstaat. Als het geluid verdwijnt, is het de versnellingsbak. Als het een automaat is, veel succes, haha, want het zal een flinke kostenpost zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14770 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Handgeschakelde versnellingsbak of transaxle
Aha, de auto maakt een geluid in neutraal en zodra ik de koppeling intrap, verdwijnt het geluid.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14778 door handmatig-mechanisch
dan is het een versnellingsbaklager, die moet je naar beneden halen en openen.