Zoek MDM

Bulletin

Probleem met Nissan SD33

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 4 weken geleden #14554 door handmatig-mechanisch
Probleem met Nissan SD33 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, mede-monteurs... Ik heb jullie hulp nodig bij een probleem met een Nissan SD 33 die onlangs is gereviseerd. De pomp en injectoren zijn gerepareerd. Ik had gehoopt op een merkbare toename van het motorvermogen. Maar verrassend genoeg is het motorvermogen niet wat ik verwachtte voor een motor van dit kaliber. Er komt ook witte rook uit de uitlaat. Wat kan ik doen? Help me alstublieft.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 4 weken geleden #14555 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Nissan SD33
Witte rook uit de uitlaat en een gebrek aan vermogen kunnen verschillende oorzaken suggereren:
1. De pomp kan vertraagd zijn.

2. De brandstofinlaatdruk naar de injectiepomp is onvoldoende, waardoor de hydraulische compensatoren niet werken (de pomp is vertraagd, injecteert weinig en laat door een gebrek aan toevoer).

3. Mogelijk zuigt de pomp lucht aan via een dieselleiding of is het filter erg vuil.

Hoe dan ook, als u zegt dat de motor gerepareerd is, ga ik ervan uit dat alles gecontroleerd is en dat het gewoon een probleem met de pompvertraging is. Om te bepalen of dat het probleem is, warmt u de motor eenvoudigweg op tot bedrijfstemperatuur en geeft u gas totdat de injectie wordt onderbroken. Als er continu witte rook uit de uitlaat komt en er ploffen of flitsen uit de uitlaatpijp te horen zijn, is dit een duidelijk teken dat de pomp vertraagd is. (Witte rook prikt bovendien in de ogen en heeft een zeer eigenaardige geur, zoals wanneer u een oude dieselmotor koud start).

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 4 weken geleden #14563 door handmatig-mechanisch
Bedankt...ik zal alles proberen wat je me hebt verteld...ik heb de preview al geprobeerd...en het verbetert niet...maar ik zal je andere suggesties proberen...bedankt voor je aandacht.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 4 weken geleden #14569 door handmatig-mechanisch
Hallo.
Ik wil graag weten welk type brandstofpomp uw Nissan gebruikt, merk en model. Dat zou een goed beginpunt zijn.
Ik raad aan om de brandstofretour van de injectoren te controleren, ook wel lekkage genoemd. Het is belangrijk om de retourleidingen vrij te houden voor een goede werking van de injectoren. Laat het ons weten...
succes...