Zoek MDM

Bulletin

Probleem met Nissan SD33

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14554 door handmatig-mechanisch
Probleem met Nissan SD33. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo collega-monteurs... Ik heb jullie hulp nodig met een probleem met mijn Nissan SD33. De auto heeft onlangs een grote onderhoudsbeurt gehad, waarbij de brandstofpomp en injectoren zijn gerepareerd. De verwachting was dat het motorvermogen aanzienlijk zou toenemen. Tot mijn verbazing is het vermogen echter niet wat ik had verwacht van een motor van dit kaliber. Bovendien komt er witte rook uit de uitlaat. Wat kan ik doen? Help me alsjeblieft.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14555 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Probleem met Nissan SD33
Witte rook uit de uitlaat en verminderd vermogen wijzen op verschillende oorzaken:
1) De ontstekingstiming van de brandstofpomp kan te laat zijn.

2) De brandstofdruk naar de injectiepomp kan onvoldoende zijn, waardoor de hydraulische regelaars niet goed functioneren (de pomp is te laat en injecteert te weinig brandstof door onvoldoende aanvoer).

3) Er kan lucht in een brandstofleiding komen of het brandstoffilter kan erg vervuild zijn.

Aangezien de motor mogelijk is gerepareerd, ga ik ervan uit dat alles is gecontroleerd en dat het probleem simpelweg een te late ontstekingstiming van de pomp is. Om te bepalen of dit het probleem is, laat u de motor op bedrijfstemperatuur komen en geeft u gas tot de toerenbegrenzer ingrijpt. Als er continu witte rook uit de uitlaat komt en u ploffen of knallen hoort, is dat een duidelijk teken dat de ontstekingstiming van de pomp te laat is. (Bovendien prikt de witte rook in uw ogen en heeft het een zeer kenmerkende geur, zoals bij het starten van een oude dieselmotor vanuit koude toestand).

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14563 door handmatig-mechanisch
Dankjewel... Ik zal alles proberen wat je me hebt verteld... hoewel ik de geavanceerde stappen al heb geprobeerd... en dat heeft geen verbetering gebracht... maar ik zal je andere suggesties proberen... bedankt voor je aandacht.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14569 door handmatig-mechanisch
Hallo.
Ik zou graag willen weten welk type brandstofpomp uw Nissan gebruikt, samen met het merk en model. Dat zou een goed beginpunt zijn.
Ik raad u aan om de brandstofretourleiding van de injectoren te controleren, ook wel bekend als een lek. Het is belangrijk dat de retourleidingen schoon zijn, zodat de injectoren goed functioneren. Laat het ons weten...
veel succes...