Zoek MDM

Bulletin

Ford Ranger 95 4x4 transmissie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14490 door handmatig-mechanisch
Ford Ranger 95 4x4 transmissie Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende probleem met de transmissie van deze Ford Ranger 4x4 uit 1995.

Ik moet de koppelingscilinder vervangen, die zich in de transmissie bevindt. Mijn vraag is: hoe koppel ik de leiding los die de vloeistof naar de cilinder voert, of moet ik de cilinder, die zich net onder het koppelingspedaal bevindt, verwijderen? Een andere optie is om de toevoerleiding door te knippen en vervolgens weer aan te sluiten, maar ik denk niet dat dat de beste manier is, omdat er vloeistof kan lekken. Ik hoop dat iemand weet hoe je de cilinder moet loskoppelen... Ik stel alle hulp alvast op prijs.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14515 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Ranger 95 4x4 transmissie
Hé vriend, de Ford Ranger van welk bouwjaar dan ook bestaat uit de koppelingspomp en het hydraulische lager. Er zit geen cilinder in de transmissie, behalve het lager zelf. In de leiding die de versnellingsbak ingaat, zie je een kleine koppeling. Daar zit de slang die de cilinder die je noemt (de naam kan veranderen van hydraulisch lager naar cilinder, afhankelijk van het land waar je bent) aan vastzit. In deze verbinding van de pijp wordt een gereedschap geplaatst dat lijkt op een tang met twee halve manen. Je steekt het in de verbinding, beweegt het een beetje en trekt het dan terug en dat is alles. Als je het gereedschap niet hebt, kun je twee conische halve manen plaatsen die op de juiste maat zijn en dezelfde procedure uitvoeren. Als je geen andere keuze hebt dan het door te knippen, kun je dat ook doen. Probeer het dan wel op een zichtbare en gemakkelijk bereikbare plek te doen, zodat je kunt controleren op lekken en deze kunt repareren. Als het je helpt, komt dit onderdeel er hetzelfde uit als het brandstoffilter, het is precies hetzelfde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 4 weken geleden #14584 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Ranger 95 4x4 transmissie
Hoi. Bedankt voor de hulp, Kikemec. Het zag er eigenlijk ingewikkelder uit dan het was. Ik ben er al achter hoe ik de hydraulische leiding van de koppeling moet loskoppelen. Sterker nog, er zit geen conische cilinder in de transmissie, maar een hydraulisch lager, dat ze hier de hydraulische pomp of actuator van de koppeling noemen (wat een naam). Heel erg bedankt, en het is fijn om te weten dat er plekken zijn waar je hulp kunt vinden.