Zoek MDM

Bulletin

91 Jetta schakelt plotseling over op toeren of slaat af

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14488 door handmatig-mechanisch
Hallo forumleden, ik heb een probleem. Ik rijd normaal met mijn Jetta A2 uit 1991 en plotseling schiet hij omhoog. Ook als ik hem in de tweede versnelling zet, lijkt hij duizelig te worden. Soms slaat hij af en duurt het even voordat hij aanslaat. Ik moet dan een beetje gas geven voordat hij aanslaat. Kunt u me helpen? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14560 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 91 Jetta draait plotseling op toeren of slaat af
Het is mogelijk dat de lucht/brandstofverhouding plotseling verandert door luchtinlaat in de motor.

Het zou goed zijn als u kunt aangeven welke motor uw auto heeft, zodat we direct naar de mogelijke oorzaken kunnen kijken. Op dit moment is het, met de informatie die ik heb, een beetje een dwaalspoor.

In eerste instantie lijkt het daarop: luchtinlaat via de rembekrachtiger of een losse of kapotte inlaatleiding. Het zou echter ook een probleem met de lambdasonde kunnen zijn, als die er een heeft (wat ik niet weet), in welk geval het waarschuwingslampje zou gaan branden.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14562 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 91 Jetta draait plotseling op toeren of slaat af
Goedemorgen, ik heb een Chevy Corsa uit 2001. Wat is er aan de hand? Hij accelereert en slaat af. Ik heb de IAC- en TPS-kleppen al vervangen, maar hij heeft nog steeds hetzelfde probleem. Wat zou het kunnen zijn? Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14567 door handmatig-mechanisch
Controleer bij het controleren van de Corsa ook de stevigheid van de centrale demperbout.