Zoek MDM

Bulletin

91 Jetta schakelt plotseling over op toeren of slaat af

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14488 door handmatig-mechanisch
Hallo forumleden, ik heb een probleem met mijn Jetta A2 uit 1991. Tijdens normaal rijden slaat de motor op hol en hapert hij ook bij het schakelen naar de tweede versnelling. Soms slaat hij af en duurt het even voordat hij weer start; ik moet dan een beetje gas geven om hem aan de praat te krijgen. Kunnen jullie me helpen? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14560 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: 1991 Jetta slaat plotseling af of geeft gas
Het is mogelijk dat de lucht/brandstofverhouding plotseling verandert door een luchtlek in de motor.

Het zou handig zijn als u mij zou kunnen vertellen welk motortype uw auto heeft, zodat we de mogelijke oorzaken kunnen achterhalen. Met de informatie die ik nu heb, kan ik namelijk alleen maar gissen.

In eerste instantie lijkt het te gaan om een ​​luchtlek bij de rembekrachtiger of een losse of kapotte inlaatslang. Het zou echter ook een probleem met de lambdasonde kunnen zijn, als uw auto er een heeft (wat ik niet weet), in welk geval het waarschuwingslampje voor storingen zou gaan branden.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14562 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: 1991 Jetta slaat plotseling af of geeft gas
Goedemorgen, ik heb een Chevrolet Corsa uit 2001. Hij slaat aan, maar hapert dan. Ik heb de stationairregelklep (IAC) en de gaskleppositiesensor (TPS) al vervangen, maar het probleem blijft. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14567 door handmatig-mechanisch
Controleer bij het controleren van de Corsa ook de stevigheid van de centrale demperbout.