Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET MIJN DAEWOO LANOS 1.5

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14478 door handmatig-mechanisch
PROBLEMEN MET MIJN DAEWOO LANOS 1.5 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb al een paar maanden een Daewoo Lanos uit 2000, 1.5 automaat. Er treedt een storing op die me gek maakt en ik weet niet meer waar ik moet zoeken. Ik zet de scanner aan en het geeft aan: 'Open gashoeksignaalfout'. De storing is als volgt: het stroomlampje gaat branden en blijft knipperen. Als dat gebeurt, krijgt de versnellingsbak een schok en maakt abrupte veranderingen. In de handleiding staat dat als dat gebeurt, het of een sensor is of de TCM, wat de transmissieregelmodule is, maar de scanner zegt het bovenstaande. De storing treedt vaker op als ik de airconditioning belast terwijl deze is uitgeschakeld. HET WORDT KALM. Soms duurt het kort, soms langer. Hoe kun je me helpen? Denk je dat het de TPS zou zijn, maar dat is het niet? Ik heb de IAC al vervangen en de bobine is als nieuw. De accu is nieuw, de ALT. is net gerepareerd. Ik weet niet meer waar ik moet zoeken.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14511 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET MIJN DAEWOO LANOS 1.5
Ik denk dat het hele probleem in de versnellingsbak zit. Het lampje dat gaat branden, is een transmissiefout, geen motorfout. Controleer in ieder geval de afstelling en draai de demperbout een beetje aan om te zien of hij loskomt. Deze bout is erg irritant bij Daewoo's, vooral met de rolhoek, en dit probleem is aanwezig bij veel GM-modellen. Controleer het en laat het me weten. Is er niet aan je gasklephuis geknoeid? Dat wil zeggen, hebben ze hem niet handmatig afgesteld om het stationair draaien te verbeteren?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20214 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET MIJN DAEWOO LANOS 1.5
BROER, IK HEB HETZELFDE PROBLEEM, MAAR HET GEBEURT VAKER ALS IK DE A/C AAN HEB. IK WEET NIET WAT IK MOET DOEN. ZE HEBBEN ME NIET VERTELD DAT HET DE STOP/NEUTRAALSENSOR KAN ZIJN. MIJN LANOS IS EEN 1.5 AUTOMAAT UIT 1999.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20215 door handmatig-mechanisch
ALS JE DE OPLOSSING HEBT, LAAT HET ME DAN WETEN...b

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20222 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, mijn vriend. Kunt u mij de handleiding van Lano doorgeven of vertellen waar ik die kan downloaden, zodat ik de auto nader kan controleren? Ik ben het eens met de opmerking dat het de doos is. Voer een reset uit met de scanner.