Zoek MDM

Bulletin

wv derby 1.8l mod. 95 start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14425 door handmatig-mechanisch
WV Derby 1.8L, model '95, start niet. Uitgegeven door manual-mecanica.
Hallo allemaal, ik heb een VW Derby uit 1995. Het probleem is dat nadat ik de waterpomp heb vervangen (ik moest de poelie verwijderen die de verdeler beweegt), de auto niet meer wilde starten. Hij vonkte niet, de nokkenasmarkering staat op 0, zuiger 1 zit bovenaan en de rotormarkering op de bougiekabel staat op 1. Ik heb 12 volt op de bobine met het contact aan. Ik heb de hallsensor in de verdeler al vervangen, maar er is nog steeds geen vonk. Als iemand suggesties heeft of een soortgelijke ervaring wil delen, stel ik dat op prijs. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14442 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 1.8L Derby Model 95 start niet
Hallo.
Zou je dit kunnen controleren door de verdeler te verwijderen en handmatig te draaien, met alle signalen aangesloten, inclusief een kabel van de behuizing naar de motor? Dit sluit transmissieproblemen met de verdeler uit. Anders is het waarschijnlijk de ontstekingsmodule.
Laat het ons weten...
Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14467 door handmatig-mechanisch
Controleer de timing zorgvuldig. Ik denk dat daar het hele probleem zit. De markering op het vliegwiel van de motor moet op OT staan en op de achterkant van de nokkenaspoelie zit een gemarkeerd punt. Dat punt moet op één lijn liggen met de rand van de cilinderkop. Synchroniseer vervolgens de verdeler zodat deze op 1 springt en regel dan de timing.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14500 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, ik waardeer jullie bijdragen. We hebben de distributieriem er weer afgehaald en de punten op de nokkenas en de volgpoelie zijn opnieuw gecontroleerd en die kloppen. Zoals ik al zei, is de hall- of ontstekingssensor vervangen. Ik heb de verdeler er weer afgehaald, alles aangesloten en handmatig gedraaid met het contact aan. Nu heb ik 12V op twee van de drie aansluitingen van de hallsensor, of ik hem nu draai of niet, ik heb hetzelfde. Wat we hebben gemerkt, is dat de verdeler niet goed naar beneden gaat. Hij blijft een beetje omhoog staan, alsof hij niet goed op de wig van de motor zit. De rotor draait echter wel, misschien door het tandwiel dat hem laat draaien en niet door de wig. Vandaag ga ik de verdeler demonteren om te kijken of hij goed op de wig centreert. Misschien is dit het probleem of is de sensor die ik heb gekocht ook kapot. Hij is nieuw, maar dat kan gebeuren. Ik waardeer jullie aandacht en ik blijf proberen te profiteren van het feit dat het weer is verbeterd (orkaan Alex is ons gepasseerd). Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15327 door handmatig-mechanisch
:blozen: Hallo allemaal, ik zeg jullie dat de Derby nog steeds niet start. Ik heb de hele verdeler al vervangen en de monteur heeft de timing van de poelies opnieuw gecontroleerd. Ik heb de bobine vervangen, inclusief het ontstekingsblok, maar hij vonkt nog steeds niet. De brandstofpomp werkt en de bobine wordt aangestuurd door de ontsteking. Ik moet alleen nog de computer controleren. Eerst ga ik naar een monteur om de computer te laten controleren om te zien wat er mis mee is. Met vriendelijke groet.