Zoek MDM

Bulletin

Water in olie, wat moet ik doen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14414 door handmatig-mechanisch
Er zit water in de olie, wat moet ik doen? Geplaatst door manual-mecanica
Heren, ik heb water in de olie van mijn Ford Windstar stationwagen uit 1996 ontdekt. ​​Dit gebeurde nadat een koelvloeistofslang was gebroken en de motor een beetje oververhit raakte. Wat moet ik in zo'n geval doen?
Waarschijnlijk zijn de koppakkingen beschadigd, toch?
Hebben jullie aanbevelingen?

Alvast bedankt
voor jullie hulp .;)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14423 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Water in de olie, wat moet ik doen?
Dat is precies wat je zegt; als de olie zich met het water vermengt of andersom, moet je de koppakkingen vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14443 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Water in de olie, wat moet ik doen?
Hallo. Ik ben het eens met de eerder genoemde oorzaak van het probleem; ik raad je echter aan om de vlakheid van het contactvlak van de cilinderkop te controleren. Het is zeer waarschijnlijk kromgetrokken. Je kunt het contactvlak opnieuw bewerken en controleren of er pakkingaanslag op je motor zit. Laat het ons weten.
Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14445 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de suggesties. Je hebt helemaal gelijk, ik moet de cilinderkoppen laten vlakken voor het geval ze kromgetrokken zijn. Ik houd je op de hoogte.
Bedankt.
Succes!:lachen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14468 door handmatig-mechanisch
Hé Myky 72, als je het zelf gaat doen, raad ik je aan de plek waar je de ketting verwijdert te markeren met vloeibare correctievloeistof of een potlood dat geschikt is voor metaal. Dit voorkomt problemen bij het terugplaatsen. Markeer de ketting ten opzichte van het tandwiel waar hij zit, dus één tand van de ketting en de exacte positie waar hij in de poelie past. Dat maakt het een stuk makkelijker.