Zoek MDM

Bulletin

Water in olie, wat moet ik doen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14414 door handmatig-mechanisch
Wat moet ik doen met water in de olie? Gepubliceerd door manual-mecanica
Jongens, ik heb water in de olie van mijn Ford Windstar stationwagen uit 1996 ontdekt. Dit gebeurde nadat een koelslang was gebroken en de motor een beetje oververhit raakte. Wat is er aan de hand, wat moet ik in deze gevallen doen?
Weet je zeker dat het de koppakkingen zijn die beschadigd zijn?
Hebben jullie tips?
Dank je wel, ik waardeer je input.
Heel erg bedankt
. Ga zo door.;)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14423 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Water in de olie, wat moet ik doen?
Dat is precies wat u zegt. Als de olie met water is vermengd of andersom, moet u de cilinderkoppakking vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14443 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Water in de olie, wat moet ik doen?
Hallo. Ik ben het eens met de vorige oorzaak van het probleem; ik raad u echter aan om de dichtheid van het pasvlak van de cilinderkop te controleren; het is waarschijnlijk kromgetrokken. U kunt het pasvlak opnieuw bewerken en advies inwinnen als uw motor pakkingaanslag heeft. Laat het ons weten...
succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14445 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de suggesties. Het klopt absoluut wat je zei over het opnieuw moeten monteren van de cilinderkoppen voor het geval ze vervormd zijn. Ik houd je op

de hoogte:lachen: .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14468 door handmatig-mechanisch
hojo myky 72 als je de klus zelf gaat klaren, raad ik je aan om de positie waar je de ketting verwijdert te markeren met witte was of een potlood dat ijzer markeert, zodat je geen problemen krijgt bij het monteren, markeer de ketting met betrekking tot het tandwiel waar deze zich bevindt, dat wil zeggen één tand van de ketting en precies de positie waar deze in de poelie past, het zal echt gemakkelijker zijn.