Zoek MDM

Bulletin

Mijn Astra start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14355 door handmatig-mechanisch
start niet .
Goedemorgen, mijn naam is Juan Carlos, en dit is een Astra 2.0L automaat uit 2004.
Een paar dagen geleden is het luchtkanaal dat van het filter naar het gasklephuis loopt vervangen omdat het kapot was, en is de inlaat schoongemaakt. Het starten duurde ook even, maar het lukte me wel bij de tweede of derde poging. Soms hielp ik met het gaspedaal. Het klopt ook dat de brandstofpomp aansloeg als ik de contactsleutel opende, soms niet. Maar normaal gesproken is het altijd de eerste keer.
Het vreemde is dat hij gisteren bij de eerste poging startte, maar vandaag niet. Na meer dan 20 pogingen heb ik het opgegeven.
De symptomen zijn: de pomp werkt wel, maar als de contactsleutel eenmaal open staat, start hij bij de tweede poging niet, maar het varieert. De auto lijkt te willen starten, maar kan het niet. De accu is in orde, hij loopt prima. Een ander ding is dat als hij eenmaal is opgewarmd, de auto start met een druk op de sleutel. Ik heb altijd moeite met koud starten.
Ik hoop dat u mij kunt helpen en dank u voor uw tijd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14374 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Astra start niet
Bij een koude start kan er een probleem zijn met de temperatuursensor. Als je de pomp wilt uitsluiten, kun je een directe kabel gebruiken om te testen en te zien wat er gebeurt. Zou hij kunnen stikken door te veel brandstof? Ruik je een sterke benzinegeur na het starten?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14407 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Astra start niet
Hallo.
Ik kan je vertellen over een ervaring die ik had met een Astra 1.4.
Die had ongeveer hetzelfde symptoom als jij beschrijft. Soms startte hij wel, soms niet. Andere keren startte hij bij de eerste poging, en als je hem daarna stopte, startte hij weer niet. Nou, ik kan je aanraden om de brandstofpomp als oorzaak te noemen.
Als de motor niet wilde starten, bekrachtigde ik de brandstofpomp direct met accuspanning, en de pomp werkte niet. Dus hebben we hem vervangen en hij is nooit meer uitgevallen.
Succes...