Zoek MDM

Bulletin

Ik heb uw hulp nodig met een patiënt...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14346 door handmatig-mechanisch
Ik heb uw hulp nodig met een patiënt... Geplaatst door manual-mecanica
Hallo... nou, dit is het geval...

De patiënt:
Mazda 626 DX, jaar 1996, FS 2.0 motor, 4 cilinders... Mooi hoor...:P

Symptomen:
Nou... het begon met een klein defect bij het starten, alsof er een microseconde niet genoeg brandstof kwam.
Toen begon het starten problemen te krijgen...
Toen werd het niet starten frequenter en merkbaarder... tot het punt dat de motor soms afsloeg.
In de tussentijd is de cilinderkoppakking vervangen, omdat er water naar twee cilinders stroomde...

Toen het terugkwam...
Startte het veel moeilijker en verloor het veel vermogen...

Behandeling:
Dit is wat er is gecontroleerd en wat er is veranderd...

1.- De ontstekingstijdstip is gecorrigeerd, aangezien één tand op de verdeler niet op zijn plaats stond.

2.- De set bougiekabels en de bougies zijn vervangen.

De auto reageerde hiermee redelijk goed, hoewel hij nu het probleem had van misfires onderweg en nu ook bij het starten...

De scanner was ook aangesloten... en de eerste keer gaf hij een "krukassensorfout" en "misfire in meerdere cilinders" aan...
De tweede keer gaf hij alleen "Misfire in cilinder 2" aan.

3.- Het hele inlaatsysteem werd schoongemaakt en vacuümslangen, injectoren, sensoren en alles werd gecontroleerd...

4.- Ik heb het werkplaatshandboek gekregen, maar dat is voor de exemplaren die in Japan zijn gemaakt, en er zijn enkele verschillen met dit exemplaar dat in de VS is gemaakt.

5.- Bij het controleren van de krukassensor en de TPS gaven ze volgens het handboek dat ik kreeg niet de waarden aan die ze zouden moeten geven... sterker nog... ze gaven helemaal geen waarden aan...

6.- Ik heb de positie van de verdeler ten opzichte van de rotor ongeveer 1,5° naar voren gezet

. Hierdoor liep de motor stabieler, de misfires onderweg zijn nu minder en komen niet zo vaak voor.
Maar het startprobleem blijft bestaan, het duurt tussen de 3 en 5 seconden voordat de auto start...

Ik word bijna gek van het controleren van mijn auto... en er is geen manier waarop ik het probleem kan oplossen...

Kan iemand mij helpen...???

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14373 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mecanica op het onderwerp Re: Ik heb uw hulp nodig met een patiënt...
Mazda's 626 en 323 hebben een fabrieksfout in de computer, maar dit is vooral merkbaar bij stationair draaien. Ik denk dat de inspuittijd wat lang is, waardoor het lastig is. Ik zou de temperatuursensor controleren en de luchttoevoer vanuit de IAC of de carrosserie een beetje openzetten. Probeer het eens, je hebt niets te verliezen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14376 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mecanica op het onderwerp Re: Ik heb uw hulp nodig met een patiënt...
Hoi kikemec...

Bedankt voor je antwoord. Ik ben van plan het morgen nog eens te controleren. Ik ga controleren wat je me vertelde. Hoewel de luchtstroomregeling op de carrosserie zit, geeft de IAC-klep correct aan. Toen ik de inlaat schoonmaakte, heb ik ook de IAC gecontroleerd.

Ik heb de temperatuursensor nog niet getest, maar die ga ik morgen controleren.

Ik ga ook de brandstofpomp controleren, want ik heb gehoord dat die soms verstopt raakt met vuil.

Ik laat je weten hoe het verder gaat.

Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14405 door handmatig-mechanisch
Ik raad je aan de brandstofdruk van je voertuig te controleren, hopelijk met een verstelbare meter, zodat je de brandstofstroom kunt verminderen om de brandstofdruk te verhogen. Succes.