Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 205 trekt niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14286 door handmatig-mechanisch
Peugeot 205 trekt niet Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een 205 uit 1995 met ongeveer 90.000 km op de teller, en we hebben de distributieriem een paar jaar geleden vervangen.

De laatste tijd trekt de auto geen vermogen meer. De motor loopt wel, maar het lijkt alsof de transmissie slipt, waardoor de auto moeilijk op gang komt. Ook lijkt het alsof de motor moeite heeft met het overbrengen van vermogen naar de wielen na het schakelen.

Kan iemand me de mogelijke oorzaken uitleggen?

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14287 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 205 trekt niet
Hallo! Als uw auto een handgeschakelde versnellingsbak heeft, is de meest waarschijnlijke oorzaak een beschadigde koppelingsplaat. Of als de koppelingsbediening met kabel niet goed is afgesteld, kan dit ook een soortgelijke storing veroorzaken.
Als de versnellingsbak automatisch is, is een laag transmissievloeistofniveau de meest waarschijnlijke oorzaak

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14288 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie.

De waarheid is dat, hoewel ik niets van mechanica snap, het een van de mogelijkheden was die ik overwoog, aangezien mijn vrouw meestal autorijdt en ze de gewoonte heeft om met de koppeling half ingetrapt te rijden (ik denk dat het haar een gevoel van veiligheid geeft).

Het punt is, de oven is niet voor broodjes, en ik begrijp dat het een behoorlijk dure storing kan worden. Ik zeg dit om het nog even vol te houden of om de kinderen op de fiets naar school te brengen.

Maar goed, wat gaan we doen?

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14293 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, net zoals Alge zegt, is de koppeling waarschijnlijk versleten. Vooral als, zoals je zegt, je vrouw rijdt door het pedaal in te drukken, zit er niets anders op dan hem te vervangen en het vliegwiel te reviseren. Met vriendelijke groet. :cheer:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14316 door handmatig-mechanisch
Ik kan er verder niets over zeggen, maar je kunt de koppeling doordraaien tot hij niet meer trekt. Wees wel voorzichtig, want het druklager van de auto kan kapotgaan en dan gaat het je veel geld kosten, gezien de schade die je gaat aanrichten. Wees dus voorzichtig, doe het snel. Het is niet zo duur en iedere monteur kan het. Breng je auto niet naar een officiële dealer.