Zoek MDM

Bulletin

Er is een probleem met mijn auto. Ik krijg een foutcode.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14283 door handmatig-mechanisch
Ik heb mijn scanner, ik heb de code gewist, na een tijdje kwam de EGR-fout terug en ik heb er een nieuwe voor in de plaats gezet, ik zie de fout niet meer, het is nu prima, maar hij accelereert en decelereert, accelereert en decelereert, en ik heb goed gecontroleerd of er geen losse slang is, ik heb alles gecontroleerd en het probleem niet gevonden, ik heb het gasklephuis schoongemaakt en niets, en ik ben naar de Chevrolet-dealer gegaan, ik heb het probleem uitgelegd, en ze vertelden me dat de computer opnieuw moet worden geprogrammeerd, ze nemen me in de maling, dit is de eerste keer dat ze me vertellen dat de computer opnieuw moet worden geprogrammeerd omdat ik weet dat hij afgesteld vanuit de fabriek komt of is het waar dat hij opnieuw is geprogrammeerd of niet, neem mijn twijfels weg, is het waar of niet? ..
het is een Pontia Matiz uit 2002

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14299 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Heeft mijn auto een probleem? Ik heb een foutcode gekregen.
De nieuwe EGR-klep die u hebt geïnstalleerd, stond in een andere klepstand dan de klep die u uit uw auto verwijderde. Het is waarschijnlijk dat de ECM de exacte klepstand niet kan bepalen, waardoor het motortoerental onregelmatig is bij het bepalen ervan.
Probeer de accu minstens 5 minuten los te koppelen om de door de ECM geregistreerde instellingen te wissen en sluit hem vervolgens weer aan. Bij veel voertuigen heb ik ervaren dat bij het opnieuw opstarten alle actuatoren naar stand 0 worden gestuurd om een referentiepunt te hebben waarmee ze zouden beginnen te werken. Als dit niet helpt, moet u de auto naar een GM-werkplaats brengen om hem opnieuw te laten positioneren met behulp van hun TECH2.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14301 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Heeft mijn auto een probleem? Ik heb een foutcode gekregen.
Bedankt voor het wegnemen van mijn twijfels en je steun.
Ik ga ermee aan de slag om te kijken of het werkt en ik laat je morgen de uitkomst weten. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14323 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb goed nieuws voor je. Ik heb de computer opnieuw laten programmeren en hij werkte prima. De versnelling werkt nu prima!
Hartelijk dank.
Fijne dag!