Zoek MDM

Bulletin

[[kleur=rood]u]VOYAGER JINGLE 93[/u][/kleur]

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 1 maand geleden #1428 door handmatig-mechanisch
[[color=red]u]VOYAGER 93 RATTLE[/u][/color] Geplaatst door manual-mecanica
HOE GAAT HET... IK HEB DE VOYAGER VAN PAPA GEBELD EN OOK AL KOMEN DE TIMINGMARKERINGEN PERFECT OVEREEN, IS DE ONTSTEKINGSTIJD CORRECT AFGESTELD, HET RAMMELT NOG STEEDS. ZOALS IK SCHRIJFDE, RAMMELT HET, DE CILINDERKOPPEN ZIJN GEBORSTELD, DE BOUTEN ZIJN VERVANGEN, DE KLEPPEN ZIJN GEACCENEERD, ETC. MAAR HET RATELT NOG STEEDS, VOORAL ALS HET DE MAXIMALE BEDRIJFSTEMPERATUUR BEREIKT. WE HEBBEN DE FOUTCODES AL GESCAND EN HET PROBLEEM IS NOG STEEDS. KUNT U ME ALSJEBLIEFT HELPEN

MET DIT PROBLEEM... BEDANKT

SINDS: G. URQUIETA

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 1 maand geleden #1439 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: [[color=red]u]VOYAGER 93 RATTLING[/u][/color]
Het is moeilijk te begrijpen wat je zegt. Ik neem aan dat "ringing" het vervangen van zuigerveren betekent. Wat betekent "zuigerveren vervangen"?

Ik neem aan dat er aan de motor zuigerveren, klepzittingen, het verwijderen van koolstof uit de cilinderkop, een druktest van de cilinderkop en het slijpen van het zittingoppervlak van het blok zijn uitgevoerd.

Een klopping van de hot rod kan twee oorzaken hebben:

1. Slechte brandstof of minder dan 91 octaan RON, wat zelfontbranding veroorzaakt.

2. De slijpmachine heeft mogelijk te veel materiaal verwijderd en de compressieverhouding te hoog opgevoerd, waardoor de hot rod klopt bij vol gas.

Als het de laatste reden is, kun je er weinig aan doen; je zult de cilinderkop opnieuw moeten optillen, een dikkere cilinderkoppakking moeten plaatsen en mogelijk koudere bougies moeten gebruiken.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.