Zoek MDM

Bulletin

Ford Fiesta RS Turbo. Motorstoring, overslaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14270 door handmatig-mechanisch
Ford Fiesta RS Turbo. Motorstoring, overslaan. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Ik heb een Ford Fiesta RS Turbo en de motor heeft plotseling een storing. Ik zal het uitleggen: als hij draait, loopt hij perfect, maar als de turbo druk op de auto uitoefent, begint hij te schokken, alsof ik mijn voet van het gaspedaal haal en plotseling weer gas geef. Dit gebeurt alleen als de turbo begint te blazen. Als ik rijd zonder dat de turbo blazen, valt hij niet uit. Ik zet het contact uit en start hem opnieuw en het probleem verdwijnt, maar het komt terug. Ik heb alles geprobeerd en ik heb onderdelen vervangen van een andere auto die ik heb, dezelfde die niet uitvalt, en ik weet niet hoe ik het moet oplossen. Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14307 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Fiesta RS Turbo. Motorstoring, overslaan
Valeriano Lopez schreef:

Ik heb een Ford Fiesta RS Turbo en de motor heeft plotseling een storing. Ik zal het uitleggen: als hij draait, loopt hij perfect, maar als de turbo druk op de auto uitoefent, begint hij te schokken, alsof ik mijn voet van het gas haal en plotseling weer gas geef. Dit gebeurt alleen als de turbo begint te blazen. Als ik rijd zonder dat de turbo blazen, valt hij niet uit. Ik zet het contact uit en start hem opnieuw en het probleem verdwijnt, maar het komt terug. Ik heb alles geprobeerd en ik heb onderdelen vervangen van een andere auto die ik heb, dezelfde die niet uitvalt, en het probleem verdwijnt niet. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 5 maanden geleden #52204 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Fiesta RS Turbo. Motorstoring, overslaan
Hoewel het bericht al lang geleden is, ga ik er toch op reageren.
Wat er met je gebeurt, is dat de turbo met een te hoge druk blaast. De Fiesta turbo heeft standaard een boostdruk tussen de 0,5 en 0,55 (0,6) bar. Bij een te hoge boost detecteert de MAP-sensor (manifold air pressure) een te hoge luchtdruk in het inlaatspruitstuk (die turbo blies waarschijnlijk met meer dan 0,8 bar, wat volgens mij de ingestelde waarde van de MAP is). De ECU schakelt dan over naar de "veilige" modus en sluit de brandstoftoevoer af ter bescherming van de motor. Je moet hier voorzichtig mee zijn, want als de turbo als een gek blaast, creëer je zuigerstangklop (de explosie in de cilinder vindt plaats wanneer de zuiger nog steeds opwaarts richting BDP is). Je maakt de motor binnen de kortste keren kapot.
Met vriendelijke groet, zeven jaar te laat.