Zoek MDM

Bulletin

probleem met jeep cherokee 2008.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14132 door handmatig-mechanisch
Probleem met Jeep Cherokee uit 2008. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo goedemiddag, het probleem was dat tijdens het rijden het accusignaal aanging, de temperatuur vervolgens tot het maximum steeg en alle sensoren aan en uit gingen, de temperatuur daalde. De auto bleef oververhitten en de waterpomp sloeg door. Ik moest nog zo'n 15 km doorrijden omdat het nacht was en ik alleen met kinderen op reis was, naar een veilige plek waar ik werd geholpen door een sleepwagen. Ik had de waterpomp en de accu al vervangen, de auto startte en er was geen geluid te horen, totdat hij begon op te warmen en bij een beetje accelereren hoor ik een kloppend geluid. Bovendien blijft een motorsensor aanslaan.
De olie heeft zijn viscositeit verloren, ik vermoed door oververhitting. Als je me aanwijzingen kunt geven, zou ik dat op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14141 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: probleem met jeep cherokee uit 2008.
Hoi, kijk, ik denk dat je daar heel voorzichtig mee moet zijn. Om te beginnen raad ik je aan om de motor zorgvuldig te controleren, want als je de motor oververhit hebt, is de kans groot dat de koppakking kapot is en er mogelijk water in de olie komt. Controleer of er geen water in de olie zit, of dat je auto geen water via de uitlaat laat ontsnappen of veel blaasgeluid maakt. En als je hulp nodig hebt, controleer het dan en stuur me een berichtje om te kijken wat er gebeurt. Laten we eens kijken of dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14158 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: probleem met jeep cherokee uit 2008.
Kijk, uit wat je zegt, ik denk dat het geluid dat je hoort, afkomstig is van een soort tachometer die ontladen is of van slechte smering. Dit komt door de viscositeit van de olie. Het eerste wat je in dit soort gevallen moet doen, is de olie verversen en laten lopen om te kijken of alles beter wordt. Wat betreft de terugslagklep: wees voorzichtig met een scanner, dan ben je niet duurder uit. Ik denk dat het alleen de zuurstofsensor meegaat, maar je moet het zeker weten.