Zoek MDM

Bulletin

carburateurproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14094 door handmatig-mechanisch
Carburateurproblemen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, goedemiddag. Ik ben nieuw hier en mijn vraag is: hoe kan ik de carburateur van een VW CARIBE uit '81 onderhouden? Ik heb er problemen mee en wil het graag zelf doen. Alvast bedankt. :cheer:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14119 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: carburateurproblemen
Je moet hem demonteren, schoonmaken, de sproeiers, het vlotterniveau en de naald controleren. Daarna monteer je hem en de carburateur.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14181 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: carburateurproblemen
Kijk, wees niet bang, haal hem uit elkaar en haal hem beetje bij beetje uit elkaar, en let daarbij goed op hoe de onderdelen in elkaar passen. Maak ze schoon. Let op de spuitmonden, want die hebben hele kleine gaatjes, die moet je ook schoonmaken en ontstoppen. Ik raad je aan om ook de carburateurpakking te vervangen. En nog iets, ik ga nog verder, ik raad je aan om je benzinetank te wassen, want na verloop van tijd verzamelt zich water door condensatie, naast de onzuiverheden die de benzine met zich meebrengt. Dit water en de onzuiverheden bereiken soms de carburateur en dan laat het schip je in de steek. Nou, ik heb het gedaan met een Renault 5 TL uit '78 en het is geweldig geworden. Vergeet niet om hem te carbureren, of laat je vertrouwde monteur carbureren, en dan kun je hem naar de chesco brengen.