Zoek MDM

Bulletin

peugeot partner teppee outdoor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #14029 door handmatig-mechanisch
Peugeot Partner Teppee Outdoor Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een vraag. Kan iemand mij vertellen of ik meer vermogen kan krijgen door de AV aan te passen? Zijn de twee motoren, de 90 pk en de 110 pk, hetzelfde of is de smering bij de 110 pk versterkt? :woohoo:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #14055 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot Partner Teppee Outdoor
Hoi pacovillalomin, ik weet niet of ik je vraag kan beantwoorden, maar ik kan wel iets verduidelijken. Ik heb een nieuwe Citroën Berlingo XTR 110 en voordat ik hem kocht, heb ik het verschil tussen 90 en 110 pk gecontroleerd en de werkplaatschef vertelde me dat het aan de turbo lag. De 90 pk heeft een vaste geometrie en de 110 pk een variabele geometrie. Het verschil, naar mijn mening, aangezien ik de 90 pk heb getest, is dat het vermogen van de 90 pk directer is en dat van de 110 pk progressiever werkt. Anders, als het op kracht aankomt, heb ik voor 110 pk gekozen. ALS JE HET VERMOGEN WILT VERHOGEN... DENK DAN DAT HET 1,6 IS, en zonder de turbo te tweaken, is er niets meer.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #14057 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot Partner Teppee Outdoor
Nou, bedankt voor je reactie, maar het extra vermogen wordt niet geleverd door de turbo met variabele geometrie. De variabele geometrie voorkomt inlaatdruk bij hoge toerentallen. Het extra vermogen van 90 tot 110 toeren zou geleverd moeten worden door de toename van de injectie bij dezelfde cilinderinhoud (1600). Bedankt, in ieder geval gaan we verder met onderzoeken.