Zoek MDM

Bulletin

Ik heb een paar vragen over het afstellen van de motor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13957 door handmatig-mechanisch
Ik heb een paar vragen over motortuning. Geplaatst door manual-mecanica
Ik wilde de zuigerveren van mijn zuigers vervangen, maar ik stuitte op een ander probleem: mijn cilinders zijn een beetje bekrast. Kan ik standaard zuigerveren gebruiken als ik ze schoonmaak om de krassen te verwijderen? Of moet ik grotere zuigerveren kopen? Of wat is de maximale maat om de cilinders te laten slijten? Ik hoop dat u deze vraag kunt beantwoorden. Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13991 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb een paar vragen over motorafstelling
De maten zijn 10, 20, 30 en soms 40 in metalen ringen van het middenstuk en de drijfstang, maar om de slijtage visueel te bepalen, hoeft de monoblok geen opening aan het uiteinde van de cilinder te hebben. Een andere manier is om de slijtage te meten met een interne micrometer of de gelijkrichter. Hij zal u vertellen of de maat klopt of dat deze moet worden ingekort.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #14013 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb een paar vragen over motorafstelling
Hoi Drago, als de krassen diep zijn, heb je geen andere keus dan de cilinders te reviseren, aangezien de zuigerveren de compressie of oliestroom niet meer vasthouden. Wat betreft de meting, doe wat onze collega orel924 je aanraadt. Veel succes en met vriendelijke groet. :cheer:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #14015 door handmatig-mechanisch
Als je geen zin hebt om te prutsen, maak dan de zuigerstang bovenaan schoon. Daar staat bijna altijd de zuigerveermaat op. Als de krassen erg golvend zijn en de cilinder een ribbel heeft, werkt dit niet. Anders kun je hem polijsten en een nieuwe zuigerveer plaatsen.