Zoek MDM

Bulletin

FORD COURIER 1.6 L temperatuur stijgt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13919 door handmatig-mechanisch
De temperatuur van de Ford Courier 1.6L loopt op. Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een probleem met mijn Ford Courier 1.6L. De temperatuur loopt steeds te hoog op. Ik heb de thermostaat, radiateur, waterpomp en radiateurventilator al vervangen – echt alles – maar de temperatuur blijft stijgen. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13939 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Temperatuur loopt op in FORD COURIER 1.6 L
Heeft uw auto een radiateurventilator of een elektrische ventilator? Gaat deze aan? Raakt de motor daadwerkelijk oververhit, of geeft de temperatuurmeter dit alleen aan? Controleer de olie om er zeker van te zijn dat deze niet emulgeert, dat de koelvloeistof niet vettig is en dat er geen compressie in het koelsysteem is. Als een van deze tests positief is, heeft u een probleem met de cilinderkop. Als uw auto twee cilinderkoppen heeft, zoals sommige Fords, hoeft u alleen de pakking te vervangen en de defecte cilinderkop te vlakken. Reageer alstublieft, zodat ik u beter kan helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13942 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Temperatuur loopt op in FORD COURIER 1.6 L
De motortemperatuurmeter geeft een hoge waarde aan, de olie is schoon en er zit geen water in. De elektrische ventilator werkt naar behoren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13969 door handmatig-mechanisch
En werkt de lamp op de juiste temperatuur?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13976 door handmatig-mechanisch
Kijk wat die andere zei: hij moet de koelvloeistofdruk van zijn motor controleren en kijken of die nog steeds stabiel is. Een andere manier om dat te controleren is door je hand bij de uitlaatdemper te houden en te voelen of er stoom uitkomt. Zo ja, dan zijn de koppakkingen al kapot; vervang ze gewoon en je kunt weer verder.