Zoek MDM

Bulletin

FORD COURIER 1.6 L temperatuur stijgt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #13919 door handmatig-mechanisch
Verhoog de temperatuur van de Ford Courier 1.6 L. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een probleem met de Ford Courier 1.6 l, de temperatuur stijgt te veel, ik heb de thermostaat, de radiator, de waterpomp, de radiatorventilator, alles al vervangen, maar de temperatuur blijft stijgen, ik hoop dat iemand mij kan helpen, bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #13939 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Courier 1.6 L Temperatuurstijgingen
Heb je een ventilatorkachel of een elektrische ventilator? Gaat die aan? Wordt de auto echt warm of geeft de klok alleen aan dat dat gebeurt? Controleer de olie om er zeker van te zijn dat deze niet geëmulgeerd is, dat het water niet olieachtig is en dat er geen compressie in het koelsysteem zit. Als een van deze tests positief is, heb je problemen met de cilinderkop. Als je twee cilinderkoppen hebt, zoals bij sommige Fords, vervang dan gewoon de pakking en herstel de defecte. Reageer gerust, zodat we je beter kunnen helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #13942 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Courier 1.6 L Temperatuurstijgingen
De temperatuur van de motor en de meter stijgt, de olie is schoon en watervrij. De ventilator is elektrisch en werkt goed.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #13969 door handmatig-mechanisch
en de lamp op de juiste temperatuur brandt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #13976 door handmatig-mechanisch
Kijk eens wat die kerel zegt, hij heeft een scheermesje, hij moet de druk in het koelsysteem van je motor controleren en kijken of de druk wel op peil blijft. Een andere manier om te controleren is door je hand op de uitlaatdemper te leggen en te kijken of er uitlaatgassen vrijkomen. Zo ja, dan zijn de cilinderkoppakkingen al kapot, vervang ze gewoon en klaar.